Nationellt prov i matte

I början av terminen kändes den här dagen väldigt avlägsen, men nu var den här. Dagen för mitt första nationella prov i Matte 1a-kursen. Jag var förmodligen lika rädd som eleverna när jag öppnade första provsidan. Det nationella provet blir ju som en riktlinje för vilken nivå undervisningen ska ligga på och jag måste nog säga att jag tycker att jag lagt min undervisning på helt rätt nivå. Jag har krävt att mina elever ska kunna lösa något mer komplicerade ekvationer, trots att kursboken vi använder är av en annan åsikt och likaså de tillhörande proven. Och idag fick jag utdelningen, för visst skulle eleverna kunna lösa ekvationer, även på "bara" E-nivå.
 
Jag är väldigt stolt över elevernas insatser idag. Alla försökte verkligen göra provet så bra de kunde och ingen lämnade in blanka papper eller stormade ut ur klassrummet. Nästan alla satt åtminstone hälften av provtiden och det kändes ändå rätt bra.
 
Ikväll har jag varit själv med Vendela då Richard har spelning på nån julfest. Vi åkte upp till mormor och morfar och gjorde pizza tillsammans med Emma. Sen blev det efterrätt med varma frukter och bär och glass. Vendela var rätt nöjd efter en sån helkväll och slocknade direkt i sin säng när vi kom hem.
 
Själv tänkte jag också kasta in handduken idag. Jag hade behövt ge mig ut och skotta, men idag går det verkligen inte. Jag är helt slutkörd efter nationella provet. Det är som om proppen gått ur helt och hållet.
 
Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet imorrn bitti och ge mig ut då istället. Tjoho..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0