Alla stjärtars dag

Det är jättefint med en bestämd kärleksdag, men jag kan inte låta bli att tycka att det blir lite fånigt att vårt köksbord är tomt från blommor under nästan ett år och sen en kväll i februari så köper jag blommor till Richard och Richard köper blommor till mig... Dessutom är det hutlöst dyrt med rosor just idag! Så jag köpte tulpaner och la lite mer pengar på två t-shirtar till honom istället. Han behöver lite nya t-shirtar så det var ju välbehövt.

Imorse vaknade jag med migrän och då bestämde jag mig för att köra på en nutrilettkur trots allt. Sagt och gjort, nu kör jag på flytande föda i nån vecka och jag känner mig redan mycket mer motiverad än nångång hittills under året. Migrän verkar jag ju få oavsett, så då kan jag ju lika gärna köra på.

Dagen idag har varit rätt intensiv. Jag slutade till lunch, men sen blev det ett besök på Willys och i samma veva försökte jag hitta en pulka till Vendela, men den de hade på Karlsson ville jag inte ha. Hennes har ju gått sönder som tusan så igår när vi gick hem från Cissi och Edwin så fick jag dra till och med nedför en rätt brant backe.

Efter Willys blev det centrum för att hitta nåt till Richard. Sen försökte jag få ut migränmedicin från apoteket, men mitt recept hade inte kommit in. Och imorrn är det lång dag, och jag har ingen medicin, inte heller möjlighet att ta mig till apoteket under dagen. Det blir en rolig kväll sen!

När jag väl kom hem var klockan över två och det var dags att sätta igång med rättandet av min helt gigantiska hög elevarbeten och prov!

Till middag (inte till mig själv då eftersom jag äter de fantastiska påsarna) gjorde jag kalops. Det var inte igår! Men då lyckades jag få bort en massa urgammalt kött från frysen. Lite halvhärsket gjorde inget när det kokade länge.

Sen var det dags för medlemsmöte för dagis. Nu borde jag nog duscha, men det är ju som sagt bland det värsta jag vet så jag är inte sugen alls.. Men det måste nog göras ändå.

Hua!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0