Ännu en bra!

Jag äter ingen medicin alls för jag glömde i tre dagar och tänkte att jag då lika bra kan låta bli att äta så länge jag mår bra. Sen får jag väl börja igen och inte glömma några fler. Hursomhelst så har jag ingen migrän sen flera dagar tillbaka. BEFRIANDE!

Jag är inte riktigt lika tokstressad heller längre. Mycket för att jag känner att jag har tid att tänka efter och komma ihåg sånt jag behöver minnas. När det var som mest var allt bara ett enda kaos. Jag glömde bland annat två räkningar och deras påminnelser, vilket resulterade i två inkassokrav. Sånt är extremt stressande! Just känslan av att glömma viktiga saker. Jag försöker ha listor, men det hjälper inte alltid. Borde kanske sätta upp en whiteboardtavla i arbetsrummet och skriva upp allt viktigt på den. 

Idag har iallafall varit en väldigt bra dag! Jag och Vendela hade en mysig och ostressig morgon och sen lämnade jag henne gråtfritt på dagis. En halvbra lektion på jobbet (jag fattar inte varför jag har så svårt att undervisa i Svenska B) och sen fixade jag med en massa papper innan jag åkte hem vid ett. Väl hemma blev det lunch och sen fick jag en idé om att rensa i frysen. Sagt och gjort, ut med en massa äckliga rester (bland annat köttfärs från 2009) och sen planerade jag middagslistor för tre veckor framåt. Det är skralt i kassan, precis som vanligt, och det här är ändå vår "lätta" månad utan några stora utgifter. Men många bäckar små...  Så nu blir det bara mat från frysen fram till nästa lön!

Efter rensingen plockade jag ihop en massa böcker jag lånat från biblioteket (också en stressgrej att hålla reda på när utlåningsdatumen går ut). Därefter hämtade jag Vendela på dagis och vi promenerade ner till bibblan och lämnade tillbaka böckerna. Vi passade också på att ta en mysig fika i Fridegårdscafét. Att vi aldrig fikat där tidigare? En kanelbulle kostade 5 spänn och en stor flaska läsk en tia.. Fast vi delade bara på en festis och en kokosboll.

Sen blev det lite bus i biblioteket innan vi blev hämtade av Richard. Nu ska jag strax titta på Sveriges mästerkock och försöka knåda lite tårtdekorationer samtidigt. Sen blir det sängen tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0