Det var den helgen

En vecka kvar till lov!!! Hur härligt som helst!

I lördags gick jag och Vendela upp vid halv åtta. Vid nio tågade vi iväg till dagis och hjälpte familjen Carlsson/Högman att städa. Vendela och Edwin var som två vildar när vi försökte städa. Vendela drog av sig tröjan och sprang runt i bar överkropp, viftandes med tröjan ovanför huvudet precis som Madicken. En gång när jag var in i vattenrummet låg Vendela på golvet och tjöt av skratt medan Edwin kittlade henne. Det är verkligen kul att se hur de leker med varandra!

Sen var det tänkt att jag skulle promenera till stallet och ta hand om Bella, men jag orkade inte, så vi tog en kortare promenad och sen åkte jag, Richard och Vendela till Uppsala istället. Först åt vi lunch på en kinesisk buffé. Jag åt lite jag med, men bara tillräckligt för att bli mätt. Lite surt var det att de ville ha 69 kr för Vendelas del av buffén. Jag menar, är man 2 år äter man för kanske 20 kr, inte 69! Men, men, det var en mysig och god lunch.

Efter maten gick jag till Telias butik och lämnade in min mobil. Touchfelet går på garantin så det var inga problem. Dessutom fick jag en lånetelefon som känns bättre än min egen! Så det går ingen nöd på mig och jag slipper köpa ny telefon just nu iallafall.

På kvällen blev det tårtbak. Den tårtan var den roligaste på länge! Jag gillar att modellera sånt som inte måste se ut som någon verklig figur. Gör man t.ex. en Nalle Puh-tårta så måste figuren vara väldigt lik Nalle Puh och det är så jobbigt för jag är dålig på att göra figurer som liknar den verkliga. Då är det roligare med lite friare figurer där man försöker fånga det karaktäristiska. Förutom figurerna la jag till lite typiskt tjejigt med glitter och fina kulor. Det är första tårtan på väldigt länge som jag känner mig fullt nöjd med! Så här såg den ut:


 

Idag har det inte hänt särskilt mycket. Jag och Vendela var i stallet med Cissi på eftermiddagen. Det var väl kanske inte den bästa idén att ha med en 2-åring när man ska försöka fixa en unghäst som har sina egna idéer. Men efter några timmar så blev vi till sist klara och kunde åka hem.

Efter middagen tog jag och Vendela ett bad tillsammans. Hon började bada utan mig och jag missade visst hur varmt vattnet var så när jag kröp ner var hon alldeles illröd på den halvan av kroppen som var i vattnet. Det var en rätt tydlig rand mellan delarna som varit och inte varit i vattnet. Det var ju inte skållhett och jag hade känt på vattnet innan, men sen drog jag ner på trycket på det och tänkte inte på att temperaturen då av någon anledning blir högre. Men hon klagade inte och det var rätt skönt att krypa ner själv sen också även om det hettade ordentligt.

Nu ska jag leta reda på lite rena kläder till imorrn och sen blir det sängen. Lyckos Richard har lov redan imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0