Ibland vänder det snabbt

Jag kände mig ju så himla glad och lätt igår när jag skrev mitt inlägg. En halvtimme senare var legat det totalt motsatta, sämre än det varit på länge!

Jag gick, trots att jag lovat mig själv att inte göra det, in på min jobbmail som det sista jag gjorde innan jag la mig. Där fanns ett inte allför roligt mail som gjorde mig både förbannad och förbaskat ledsen! Det fick mig dessutom att tvivla på hela läraryrket och jag är inte säker på att jag vill fortsätta som lärare. Jag kan inte skriva om händelsen här just nu, kanske kommer det en annan gång när situationen är utredd.

Som om inte det var nog så kom bakslag nummer två när jag lagt mig i sängen. Jag skulle ställa väckarklockan på mobilen och plötsligt funkade inte touch-funktionen och mobilen blev totalt värdelös. Jag kunde inte ens stänga av den utan var tvungen att dra ur batteriet. Förbaskat surt när jag fortfarande betalar av på skiten. Jag är inte säker på att garantin täcker felet, men jag får väl lämna in den och se vad som händer. Annars funderar jag på att köpa en ny mobil istället. Jag tänker ändå göra det så fort bindningstiden på den gamla går ut och köper jag ny nu riskerar jag inte att åka på att betala en felsökning av gamla om det är så att garantin inte täcker. Jag vill ju ha en Iphone, men herregud vilka priser! Jag kan inte begripa hur mer än varannan av mina elever kan ha en sådan telefon?!

Jag var så upprörd i natt över allt skit som hände så jag somnade inte förrän efter ett. Kanske inte så bra när jag skulle upp kvart i fem för en tripp till Arlanda. När jag kom hem vid sju igen la jag mig och slumrade en stund till innan Vendela vaknade och drog igång med sitt oväsen.

Efter jobbet åkte jag och Cissi till stallet och tog hand om lilla Bella. Cissi red och uppfostrade trotshästen medan jag mockade. Det är rätt mysigt att vara i stallet när det är fint vinterväder! Jag saknar det till viss del, men samtidigt är det skönt att få hästeriet i mindre portioner nån gång ibland istället för att det blir ett måste varje dag.

Dagens middag bestämde Vendela. Hon pratade om "böjare" (hamburgare) redan under eftermiddagen och Richard lovade henne det till middag. Dessvärre är hon ju halvt förstörd av snabbmatskedjorna så när vi kom hem efter att ha handlat på Ica så började hon tvärgråta i bilen och var jätteledsen över att hon inte fått sin böjare. Hon greppade inte riktigt att man faktiskt kunde göra hamburgare själv hemma. Själv lyxade jag till det med en måltidsersättning från Naturdiet med smak av jordgubb. Variation förnöjer!

Nu blir det sängen, imorrn är det mycket som händer, men det är inga jobbiga måsten.

Kul förresten med så mycket kommentarer! Det är ju lite roligare att skriva när man får respons :)

Kommentarer
Postat av: jennie

Eleverna har nog iphonen på abonemang för typ 200 i mån som 3 hade kampanj på nyss - min mamma.oxå dock... ;))

2012-02-18 @ 08:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0