Koja-byta

Idag känns livet bara allmänt lätt. Jag har visserligen haft två migränanfall, en grymt lång dag och en riktig skitlektion, men jag känner mig glad ändå!

När jag kom hem var Vendela världens busunge med massor med idéer som vi skulle leka. Vi började med att låtsas sova i vår säng och ropa på pappa som fick komma och "väcka" oss. Sen hade vi täckena på huvudet och lekte koja. Därefter låg vi på rygg och hade gympa. Jag sa "En fot i luften", "En arm i luften", "Båda fötterna i luften" osv och Vendela var med på allt. Sen började hon plötsligt säga "Koja-byta" och jag började bygga koja igen. Men hon blev jättearg och slet bort täckena och fortsatte säga "Koja-byta" och jag fattade ingenting. Hon slutade inte tjata och till sist ställde hon sig med huvudet i madrassen och rumpan upp i luften och slog en kullerbytta. Då trillade polletten ner och jag insåg att Koja-byta betydde kullerbytta.

Hon är så himla söt i en massa andra sammanhang också. Det spelar ingen roll hur trött man är när man kliver innanför dörren efter en tung dag på jobbet, man blir alltid lika glad av att höra Vendela ropa "Mamma, kommej" och sen kommer hon rusandes och säger "Hej mamma!".

Det är väl sånt här som gör mig lite extra glad. Men sen känner jag mig rätt ostressad för tillfället. Jag försöker verkligen koppla bort jobbet när jag är hemma och det går ganska bra.

Sen har jag ju druckit nutrilett i tre dagar nu och det går faktiskt jättebra! Jag är inte hungrig alls om dagarna och jag känner mig riktigt duktig! Det känns inte som att vågen är det viktiga, utan bara känslan av att faktiskt klara av att hålla sig till något man har bestämt är värd en del den också!

Nu ska jag snart krypa i säng. Imorrn ska jag ju upp innan klockan fem och köra mina kära föräldrar och systrar till Arlanda. Lite surt att det är just en fredag när jag börjar jobba tio över tio och egentligen inte behöver gå upp förrän vid nio!
 


Kommentarer
Postat av: jennie

Hejja hejja med framgångarna!!:)

2012-02-17 @ 14:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0