Mitt i lovet

Det har visst varit lite dåligt med uppdatering här den senaste tiden. Märkligt att jag inte har tid att skriva när jag är ledig?!

I lördags var jag på middag med mina mammakompisar och sen gick vi ut på Aronsborg som hade ordnat två barer och två stooora dansgolv. Det blev en hellyckad kväll! Dagen efter var också lyckad eftersom jag var beredd med Zomig så fort migränen smög sig på, så jag slapp ett ordentligt anfall.

I söndags hade jag en intervju på dagis, sen var det Tupperwareparty hos en dagismamma och efter det åkte vi till kinarestaurangen och firade min mamma som fyllt år. En toppenhelg helt enkelt!

I måndags var Vendela på dagis hela dagen medan jag hade tänkt plugga. Men när jag inte hittade nånstans att sitta (grejer överallt) så blev jag tokig och satte igång med storstädning istället. Precis hela dagen höll jag igång med städandet, med undantag för när jag åt lunch. Men fint blev det! Nu behöver bara undervåningen och fönstrena få sig en omgång också så har jag klarat av vårstädningen.

Igår gjorde jag ett nytt försök att plugga medan Vendela var på dagis och då gick det faktiskt betydligt bättre. Sen fick jag veta idag att tentan jag pluggar till inte ligger förrän i augusti, så lite meningslöst kändes det, när jag har 48 andra saker att göra!

Idag är Vendela hemma och vi tänkte ägna förmiddagen åt att åka till Coop och köpa billig fläskfilé. Men vi kom inte längre än nedför gatan innan jag insåg att det var punka på ena bakdäcket. Så det blir en tur till däckfirman i eftermiddag istället. Jag som skulle träffa Cissi och Linda! Men punkan måste ju lagas, bilen ska ju ta oss till Göteborg imorrn..

Nu ska jag få lite mer vettigt gjort innan Vendela vaknar och vi ska försöka ta oss iväg med bilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0