Ponnybus!

Nu är allt klart! Lilla söta ponnyn flyttar till Emma så fort vi hittar en dag som passar både oss och ägaren. Det ska bli jätteroligt, säger jag som inte ens kan rida på den ;) Men jag tänkte att jag och Vendela kanske kan ta hand om den en dag i veckan så kanske hon vågar rida så småningom.

Helgen har varit rätt lugnt och skön. Jag bakade tårtor i fredags. Två stycken var beställda till i lördags morse och det var rätt lugnt med bakandet eftersom jag började i god tid. Jag skulle göra en Pippi Långstrump, en Spiderman och en Batman. Jag började med Pippi eftersom det kändes lättast, men tji fick jag. I TVÅ timmar satt jag och försökte fixa ihop flätorna, men det var stört omöjligt! Om jag lyckades fläta så blev de alldeles för tjocka. När jag använde tunnare strängar så gick de bara av. Till sist, efter som sagt två timmar, blev det bara två raka cylindrar som stack ut från Pippis huvud. Blev rätt bra det också, synd bara att jag inte kom på det tidigare för jag blev riktigt frustrerad när det inte funkade med flätorna och fick ett och annat nervsammanbrott. Vid halv två var tårtorna nästan färdiga och då kröp jag i säng med en begynnande migrän.

Tänk att jag aldrig lär mig! Jag vet inte hur många gånger jag varit naiv och tänkt att jag nog kan sova bort migränen. Jag tror aldrig att det har funkat - tvärtom, när jag vaknar är det ännu värre. Vendela ville dessutom upp vid 6.30 och jag hann spy innan jag lyckades spraya zomig. Kanske inte mitt bästa drag, men efter medicinen var jag snart på banan igen.

Klockan elva träffade jag och Emma tjejen med hästen i stallet och hon tyckte allt såg jättebra ut. Efter stallbesöket åkte jag, Emma, mamma och Vendela till Hööks för att köpa ponnygrejer. Vendela fick en egen ryktlåda av mormor. På vägen hem smet jag in på Coop och införskaffade en lekhjälm till Vendela så vi kan åka pulka med ordentligt skydd. Så nu smälter väl snön ;)

På kvällen var det dags för Melodifestivalen! Vendela somnade lagom till den började så vi fick mysa med räkor och smågodis för oss själva.

Nu har jag några minuter till för mig själv innan Richard och Vendela kommer hem från Ica. Kanske skulle jag ta och starta en maskin tvätt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0