Tjoho!

Imorse vaknade Vendela 6.15. Det är väl inte så konstigt att barn vaknar tidigt, men hon borde kanske sova lite mer än de timmar en vuxen behöver per natt.. Hon var vaken till efter tio igår kväll och höll ett jäkla liv. Då är det inte rimligt att vakna vid sex.

Nu har vi iallafall sagt till på dagis om att hon inte ska sova mer än en timme på dagen så får vi se vilka resultat det ger. Hon somnade gott ikväll, vilket inte var så konstigt efter den långa dagen.

Jag lämnade henne på dagis på vägen till jobbet, sen hade jag min enda lektion innan jag åkte hem och slängde i mig en snabb lunch för att därefter hämta Emma. Vi åkte och provred en liten ponny som hon vill låna eftersom hon gjort sig av med Amadeus. Efter att ha hållt på med bara stora hästar de senaste åren så kändes ponnyn jätteliten och Emma såg gigantisk ut när hon satt upp. Men när hon började rida såg det riktigt bra ut. Ponnyn tyckte det var superroligt att få galoppera och drog iväg i några fina bussprång, men Emma satt tack och lov kvar.

När vi åkte hem kändes det som att ägaren inte ville låna ut hästen till oss, men sen mailade hon nu på kvällen och sa att hon tyckte att Emma och ponnyn såg jättebra ut ihop, vilket kändes jätteroligt att höra! Emma är verkligen lyhörd och mjuk när hon rider, även om hon inte har ridit så mycket "på riktigt" den senaste tiden.

Så nu blir det förhoppningsvis en liten söt ponny i Skörby inom en snar framtid!

Nu ska jag slänga ihop två tårtfyllningar innan jag kryper i säng. Lite lätt huvudvärk på ingång, men det känns inte som migrän tack och lov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0