Vab-dag

Natten till idag var som förväntat extremt jobbig. Det är inte lätt att sova när huvudet är nära att explodera. När Vendela vaknade kändes hon inte helt pigg. Hon hostade en massa och snorade grönt snor. Så hon fick vara hemma en dag extra från dagis. Det känns lite extra känsligt att skicka tillbaka henne till dagis när hon i torsdags blev hemskickad därifrån pga av förkylningen. Det är klart svårt att avgöra vad ett barn orkar eller inte orkar med. Själv hade jag absolut jobbat med hennes förkylningen, men hon är ju mindre, håller att högre tempo och kan inte ta det lugnt om hon känner att det blir jobbigt. Hon var rätt hängig under förmiddagen och efter att hon sovit höll hon på att grina ihjäl sig. Men sen gick vi över till Edwin och Cissi en stund och då morskade hon upp sig och var sitt vanliga jag, så imorrn blir det nog dagis igen.

Mycket annat har inte hänt idag. Vi har tittat på Mamma Mu två gånger och Emil en gång. En tur till apoteket hann vi också med så jag fick min efterlängtade migränmedicin. Dessvärre hade mitt e-recept inte kommit in så det fick bli receptfri zomig istället. Det svider lite att behöva betala 200 kr för något som jag får gratis med recept. Men jag behöver ju verkligen medicinen så det var bara att gilla läget. Men vilken mirakelmedicin det är! Efter max en timme var migränen som bortblåst.

Nu ikväll var jag ute och åt middag med min förra kollega Hanna. Det blev en tre timmar lång middag, men riktigt trevligt var det! Sen när jag skulle gå hem gick jag åt andra hållet, istället för närmsta vägen hem. Alltid en start!


Kommentarer
Postat av: jennie

2012-02-14 @ 07:31:07
Postat av: jennie

Suck... Postades innan jag hann skriva nåå!!://

Duktigt att ta andra vägen, jag vet att du kan... Du behöver bara hitta motivationen igen... Kanske lättare om du sätter ett mål ? Snart vårruset - ut o gå i raskt tempo inför det - springa kke inte är braa eftersom du hade lite otur sist :)

2012-02-14 @ 07:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0