2012

Nytt år, nya löften. Jag har fyra stora löften för det nya året:

1. Bli en mer närvarande mamma för Vendela. Den här hösten har varit katastrofal och jag har verkligen inte varit den mamma jag har velat vara. Det gör verkligen ont i mig när jag tänker på hur mycket jag försummat henne på grund av jobb och skola. Men det blir det ändring på nu!

2. Vårda mina vänner bättre. Jag insåg häromdagen att jag är grymt ensam. Jag har inte längre någon alls så där nära så man kan prata om precis allt när som helst. När man träffar sina vänner så sällan som jag gör så flyter de liksom långsamt bort, och man kommer aldrig så där djupt som man gör om man träffas/pratar ofta. Och det är inte roligt! Ändring på det med! 

3. Går ner åtminstone 20 kg. Jag är så grymt trött på mig själv just nu! Jag avslutade det förra året med fler kilon än jag började och det var ju inte riktigt tanken. Men efter den här veckan så ska minsann fläsket börja minska! Jag mår verkligen skitkasst över att väga så mycket som jag gör nu. Och även om jag skiter i vågen så tycker jag inte om vad jag ser när jag tittar mig i spegeln. Men det är inte lätt, ska jag tala om, men jag ska fasiken greja det den här gången! 

4. Få klar den där förbannade lärarexamen. Om inte helt klar, så åtminstone så långt jag bara kan! 

Nog pratat om det nya året, nu återvänder jag till det som varit. 

Nyårsafton var förvånansvärt lugn för min del. Jag och Vendela gick upp vid nio eller nåt. Sen åkte jag iväg med min übersjuka mamma (jag hoppas verkligen att hon inte har smittat mig!) till Ica för lite sista minuten-handling. Jag var tvungen att investera i ett par nya tight eftersom både mina svarta par insisterade på att gå sönder samtidigt. Sen blev det lite alkohol på systemet, lite mat på Ica och sist två risballonger på Järnaffären. 

När Vendela sov middag passade jag också på att vila lite. Hennes söte far både snarkade och pratade i sömnen natten innan, vilket gjorde att jag inte sov många timmar, så en liten middagslur passade bra. 

Vid halv sex promenerade vi sen hemifrån och upp till Skörby där vi bjöds på middag och firade nyår tillsammans med några av Richards vänner. Vendela var helt enastående hela kvällen! Inte ett pip gav hon ifrån sig och inte var hon det minsta intresserad av att sova. Hon lekte lite med de lite äldre tjejerna (de var nog i 5-6-årsåldern), men blev med jämna mellanrum utskickad ur deras rum för att hon förstörde deras lek. Men inte brydde hon sig om det. När det närmade sig tolvslaget var hon helt med på att klä på sig alla ytterkläder för att gå ut och titta på raketerna. När Richard tänder vår ena rislykta stod hon och studsade och skrek av förtjusning på altanen och titta sen länge efter den när den for iväg över himlen. Därefter tog hon en löprunda på gatan innan vi gick in igen och hon fortsatte titta på film. Vid kvart i ett begav vi oss hemåt och då, äntligen, somnade hon i vagnen! Jag förstår mig inte på henne riktigt, hon är som någon duracellkanin som fungerar hur länge som helst! 

Jag trodde nog att hon skulle sova lite oroligt under natten, men inte ens det. Hon vaknade en gång och klagade på att lakanet var knöggligt, men sen somnade hon om igen och vaknade strax efter tio på förmiddagen. 

Nu ikväll blev det förstås lite knepigare, för då somnade hon vid åtta, men vaknade sen vid tio och vägrade somna om. Då fick hon komma upp och titta på film med mig och vi hade en riktig mysstund i soffan. Med jämna mellanrum kröp hon upp i min famn och gav mig en kram och en puss. Älskade unge! 

Jag har kört en riktigt filmkväll ikväll. Först tittade jag på Two weeks notice. Jag gillar både Hugh Grant och Sandra Bullock så den blev klockren för mig och min chokladkaka. Sen fortsatte jag med Alla talar om Grace och fick mig en kärleksboost till. 

Nu ska jag röra ihop två tårtfyllningar innan jag lägger mig. Hoppas resten av året fortsätter lika bra som den här dagen! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0