Betablockerare

Igår var jag och Vendela hemma igen, men idag var det dags för jobb och förskola.

Gårdagen ägnade vi främst åt att bygga ihop Vendelas nya säng. Ett gigantiskt åbäke som tog tre timmar för mig och moster Emma att få ihop! Men vilken nöjd unge sen! Hon hoppade och klättrade i sängen och tjoade "Min koja!" halva kvällen. När det sen blev dags att sova var det inte riktigt lika roligt... När klockan var nästan elva hade hon sprungit upp säkert 100 gånger. Den sista timmen satt jag bara utanför hennes dörr och behövde bara titta på henne så flinade hon och sprang tillbaka i sängen. Till sist gav jag upp och la mig bredvid henne och då somnade hon till slut. Sen sov hon hela natten och studsade upp imorse när jag väckte henne halv sju och ropade "koja!". Hur orkar hon liksom? 

Idag hade jag bara två lektioner och den sista kortade jag av eftersom jag hade en läkartid. Läkarbesöket slutade i att jag nu (och tydligen förmodligen i resten av mitt liv) ska äta betablockerare för att förebygga migränen. Å ena sidan kan jag känna att det känns otroligt fel att äta blodtryckssänkande mediciner (utan att det är fel på varken hjärta eller blodtryck) när problemet sitter i att jag har ett för stressigt jobb. Å andra sidan har jag ingen migrän ikväll, trots att jag har haft en rätt hektisk dag, och det är alldeles obeskrivligt skönt!

Kanske får jag leta efter andra jobb där arbetsbelastningen är mer jämn och kanske kan jag då sluta med medicinerna. Eller också kan jag sluta redan efter sportlovet när jobbet lugnar ner sig. Det återstår att se. Jag tar iallafall en väldigt liten dos till att börja med och jag får väl utvärdera biverkningarna när jag testat ett tag.

Nu ska jag försöka pallra mig in i duschen. Jag skjuter lika mycket på det varje gång, men det är ju så sinnessjukt tråkigt att duscha! Åtminstone när man måste köra hela proceduren med hårtvätt och alltihop.


Kommentarer
Postat av: cissi

nu är vi inne på mitt område Johanna. Klart du ska ta betablockaren så att du slipper migränen! vad heter medicinen?

de där med att byta jobb kanske också är ett alternativ men är det inte alltid mycke att göra som lärare? =(

Hoppas de blir bättre iallafall! <3

2012-01-18 @ 09:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0