En härlig vinterdag!

Idag fick jag sovmorgon till halv tio. Sen blev det en mysfrukost med ugnsvarma frallor och därefter en utflykt till Kvarnkojan där vi åkte pulka. Vendela tyckte att det var hur roligt som helst! Synd bara att så många andra familjer hade samma plan som vi. Det blev lite svårt att låta Vendela åka ner för backen när det kommer större barn i världens fart från alla möjliga håll.

När vi var färdiga med pulkaåkandet grillade vi korv till lunch och sen åkte Skrutt till mormor där hon sov middag och tillbringade eftermiddagen. Vid fem åkte jag och Richard också dit och bjöds på en mycket god middag som inleddes med något så oväntat som råbiff! Både äggulan och köttet var rått, men det var faktiskt oväntat gott!

Medan vi var barnfria passade vi på att skotta all snö på uppfarterna. Sen fick vi göra det igen efter middagen eftersom de snöade mer, men då var det en lätt match eftersom förarbetet var så bra gjort. Jag byggde även ihop en ny hylla till Vendela så snart ska vi nog få igång hennes akvarium!

Nu på kvällen tittade vi på Wallander och jag höll på att skita på mig emellanåt, precis som vanligt. Får ju ont i magen av såna filmer, och ändå tittar jag på dem? Varför kan man ju undra?

Nu borde jag hoppa i säng, men jag vill inte att helgen ska vara slut. Jag borde ha förberett lite jobb, men jag har inte orkat. Och dessutom är det ju faktiskt helg.

Det går inte så där jättebra med Vendela i hennes nya säng. Dels tar det vansinnigt lång tid att få henne att somna på kvällen och vi måste ligga bredvid henne så hon inte springer upp hela tiden. Och dels så knallar hon upp mitt i natten och väcker oss. I förrgår natt vaknade vid fyra och då låg hon bredvid mig i sängen. Hur hon hamnar där har jag inte en aning om för jag sov med öronproppar eftersom Richard snarkar. Men innan fyra hade hon alltid krupit ner hos oss och sov sen kvar där resten av natten. Natten till idag gick lite bättre för då ledde jag tillbaka henne i sin egen säng de gånger hon kom upp. Det blir säkert bättre så småningom.

Sängen var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0