Helg igen!

Den här veckan har verkligen rusat förbi!

I onsdags var jag hemma och vabbade för Vendela var vaken halva natten och var ledsen. Jag la mig bredvid henne i sängen och efter två somnade hon äntligen. När klockan ringde sen halv sju fanns det inte en chans att varken hon eller jag skulle orka med en hel dag så vi stannade hemma. 

Under veckan har jag förberett min födelsedagsfest som ägde rum i söndags. Jag bjöd på lite paj, mjölkchokladpannacotta och höll i en lång musiktävling. Jag hade förfärligt roligt, men jag undrar om det ändå inte är roligare att tävla själv. En fantastiskt rolig kväll blev det iallafall och jag fick jättefina presenter, bland annat ett presentkort på en behandling på Relax. Det kommer jag absolut att skämma bort mig själv med!

Lite tråkigt är det när man arrangerar nånting stort som kräver massor av förberedelser och sen hoppar folk av i sista sekund. Den sista som hoppade av skickade ett sms efter att hon egentligen skulle ha varit här. Självklart kan man bli sjuk eller så, men så var inte fallet med alla de som hoppade av i sista sekund. Men jag är väldigt tacksam över alla de som kom! Det kändes lite som en bekräftelse på att jag faktiskt har mina vänner kvar, trots att jag sett dem så himla sällan den senaste tiden.

Dagen efter kalaset vaknade Vendela kvart i åtta, trots att hon la sig efter halv ett eftersom hon varit hos faster under kvällen och vägrat sova. Så det var bara att kravla sig upp. Jag ägnade förmiddagen åt att förbereda helgens två tårtor.

Efter att Vendela sovit middag åkte vi till Love som hade 2-årskalas. Där hann jag vara i ungefär en timme innan jag var tvungen att åka vidare till min mamma som hade Tupperware-party. Jag köpte som vanligt mer än jag egentligen tänkt mig...

Resten av kvällen ägnade jag åt tårtorna, men jag gjorde dekorationerna samtidigt som jag tittade på film och det är ju inte så tokigt.

Nu ska jag kika på Sveriges mästerkock medan Vendela sover middag. All disk och städning kan jag ta tag i senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0