Hysteriska dagar!

De tre senaste dagarna har sett väldigt olika ut, fast ändå väldigt lika. Jag har ställt klockan på morgonen, gått upp, städat och bakat och sen har det kommit folk utan att jag hunnit bli klar i tid!

Igår var det tacokväll som gällde. Först tänkte jag att vi hade väldigt mycket tid på oss, för gästerna skulle ju inte komma förrän klockan 18. Sen hann jag inte klart ändå, trots att jag stod vid diskbänken hela dagen..

Kvällen blev iallafall hysteriskt rolig med väldigt många skratt! Folk skrattade så tårarna sprutade emellanåt! Dessutom åts det tacos och dracks tequila. Och jag ramlade i trappan med Tuborg i famnen. Och med lite tequila i kroppen var det också hysteriskt roligt. Så kan det gå!

Det roligaste slutade framåt 2-tiden och då tog huvudvärken över. Jag hade inte druckit så där jättemycket under kvällen men tänkte ändå att huvudvärken nog var ett resultat av alkoholen så jag gjorde ingenting åt den utan gick och la mig. Sen vaknade jag vid sex-tiden och då hade jag den värsta migränen nånsin! Det var knappt att jag lyckades ta mig upp ur sängen för att hämta en zomig. Hade den inte hjälpt hade jag åkt in till akuten, för den smärtan var ingen lek. Medan medicinen verkade låg jag och tittade på klockan i för att se att tiden verkligen gick framåt. Det var verkligen helt olidligt! Det var länge sen jag drack mer än ett glas alkohol och den här upplevelsen fick mig att vänta ännu längre till nästa gång!

När jag vaknade nästa gång var klockan efter tio och migränen var som bortblåst! Då var det uppstigning och tårtbakning som gällde. Jag knåpade ihop en mumintårta till Vendela och släkten som kom på fika vid 2-tiden. Vendela fick ännu mer presenter och har nu fyllt sitt rum ytterligare!

Vendela sov hos mormor och morfar när vi hade tacokvällen och när hon kom hem (lagom till kalaset) hade hon nya kläder på sig. Mormor och moster Emma hade köpt en ursöt träningsoverall från Adidas med Nalle Puh. Hon såg så himla stor ut i de kläderna, men samtidigt så väldigt söt! <3

När alla gäster gått och vi hade städat bort allt kollapsade hela familjen i soffan. Vendela hade inte sovit någon middag och gick därför och la sig tidigt medan jag och Richard käkade kinamat till middag. Sen tänkte jag att jag skulle lägga mig tidigt, men nu är klockan över 12 och jag har fortfarande saker som måste göras innan jag kan krypa i säng. Som att hänga en maskin tvätt som var färdigtvättad redan igår till exempel...

Förresten insåg jag under kalaset idag att vi inte tömt brevlådan på hela veckan! Så när jag gick ut idag så fanns där både en present och kort till Vendela som nog var tänkta att hon skulle ha fått på sin födelsedag.. Bättre sent än aldrig kanske..

Tvätten var det ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0