Shopping

Idag vaknade Vendela efter klockan tio! Jag är ju inte riktigt den som ställer klockan på morgonen för att komma upp tidigare än hon vaknar och jag vaknar definitivt inte av mig själv!

Vi gick upp efter halv elva och då hade ju redan halva dagen gått. Inte riktigt meningen...

Jag förberedde lite tårtbak och sen åkte jag iväg och shoppade med min mor. Det var tänkt att det skulle bli en kort runda, men det blir sällan så när vi ger oss iväg. Vi började på ToysRus med presentshopping till Vendela. Det tog en faslig tid av nån anledning och det enda jag skulle ha var slut!

För att leta vidare efter de fiskespel jag hade tänkt köpa gick vi in på Barnens hus (föredetta Babyland) och där gick det ännu sämre för oss. Inget fiskespel, men istället kom vi ut med massor av skor och vinterkläder. Det var 70% rabatt på en massa barnskor så jag köpte ett par vårskor från Superfit (dessvärre med snören, men de är tänkta som mer fina skor än praktiska skor) för 120 kr. Mamma köpte ett par vinterskor för 180 kr plus en mössa och ett par handskar. Totalt handlade vi för 600 kr tillsammans och fick 800 kr i rabatt. Inte helt tokigt! Om någon som läser det här letar efter barnskor (fanns vettiga skor från strl 20-30nånting) så rekommenderar jag absolut ett besök! Har man ett barn med lite större fot (från storlek 26) fanns det dessutom bra skor utan snören och med kardborre istället. 

Jag var även in på Rusta och fyndade en vaxduk för 10 kr per meter. Visserligen var det julmotiv, men den är tänkt som underlägg till Vendela när hon ritar eller leker med lera och jag tror inte hon misstycker. 

Här nånstans började jag få rätt ordentlig migrän. En av mina starkaste triggers är att inte äta ordentligt och numera känner jag tydligen inte hunger, för jag var inte hungrig, men klockan var över fyra och jag hade inte ätit annat än två limpmackor vid elva. Därför blev det ett besök på Plantagen för att kunna ta en macka i fiket där. Känns som att jag och mamma är stamkunde där!

Sen bar det av till Jula där mamma bytte ett skottkärredäck och jag smet in på XLzoo och köpte stenar till Vendelas akvarium. Får se om jag hinner få igång det imorrn så kanske hon kan önska sig fiskar i födelsedagspresent sen.

Nästa anhalt blev Jakobsbergs centrum där jag postade brev och kikade in i ännu en leksaksaffär för att hitta fiskespelet, men det blev nitlott den här gången med. Istället passade jag på att gå in på ett apotek och hämta ut ännu en omgång migränmedicin så jag kunde göra något åt migränen.

Som avslutning på shoppingen tog vi en runda på Willys. Sen bar det äntligen av hemåt och då närmade sig klockan halv åtta!  Migränen kom igen på vägen hem från Willys så det blev en ny omgång medicin och en kort tupplur i soffan innan jag äntligen kunde sätta igång med tårtbakandet. Nu står en nästan helt färdig Nalle Puh-tårta i kylen och jag kan nog konstatera att Vendela får klara sig utan tårta när hon fyller år för jag orkar verkligen inte med en omgång till just nu. Eller också ändrar jag mig imorrn. Det återstår att se.

Nu ska jag iallafall sova och imorrn ställer jag faktiskt klockan för Vendela ska upp och få lite rutin på vardagen. Nu ikväll var hon fortfarande vaken vid tolv och det håller inte! Visserligen är hon glad och nöjd hela dagen, men nu ikväll var hon jätteledsen när det blev dags för sängen. Jag tror att hon egentligen var ganska trött, men att hon var van att vara vaken längre. Men vi hinner nog få bukt på det där tills det är dags för dagis igen om en vecka.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0