Skruttfia 2 år!

Idag blev vår fina unge 2 år! Det är helt makalöst vad tiden har gått fort! Fast samtidigt känns det som att hon har funnit längre än i bara två år.

Dagen började med uppvaktning av Vendela på sängen. Hon tyckte nog att vi var bra skumma som kom in och sjöng! Den fina cykeln var, precis som jag konstaterade igår kväll, alldeles för stor. Det är inte ens rimligt att hon ska kunna cykla på den inom det närmsta året. Kanske letar jag efter en ny springcykel i sommaren, eller också får hon cykla trehjuling till nästa år då den här cykeln förmodligen passar utmärkt.

Som tur var hade jag ett litet paket till, en hundmamma med tre små, små valpar. De tre små valparna var så små att de redan är borta allihop!

Igår när vi var hos Isabelle på kalas så lekte Vendela massor med Isabelles dockvagn och därför bestämde jag att Vendela kanske också borde få en ordentlig dockvagn. Först kikade jag på leksaksaffärer på nätet och konstaterade snabbt att en begagnad duger minst lika bra. Då fortsatte jag leta på Blocket och insåg att folk tror att deras begagnade leksaker är värda hur mycket som helst! Därför satte jag själv ut en annons på facebook och inom en timme hade jag över tio svar från folk som ville sälja dockvagnar!

Så idag på förmiddagen åkte Richard iväg och köpte en begagnad vagn här i hålan för en hundring. Den var superfin och ser ut som en riktig vagn med ställbart ryggstöd, sufflett, varukorg och urtagbar mjuklift. Dessutom var den är jättefint skick och Vendela älskade den. Helt klart en bättre present än en alldeles för stor cykel!

Början av dagen bestod av ett väldans stressande. Städa, diska, baka, dekorera. Jag hann nästan klart tills de första gästerna anlände strax innan två. Sen vällde det in barn och föräldrar och det blev ett väldigt rörigt kalas, precis som det förmodligen ska vara. Och när tio barn i åldrarna 6 månader till 5 år leker i ett enda rum så inser man hur galet mycket leksaker Vendela har! Men trevligt var det iallafall! :-)

Lite senare på kvällen kom ytterligare tre gäster och då blev det middag och lite lugnare lek.

Nu ska jag snart sova. Känner mig helt panikslagen över den sista hemtentan som ska lämnas in på måndag. Kikade på tentan nyss och insåg att de där sista fyra poängen jag saknar kommer att kräva mycket blod, svett och tårar. Problemet är att jag inte har tid för sånt! Imorrn är det tacokväll hela kvällen och sen är det Vendelas släktkalas på fredag. Det blir väl till att idiotplugga hela helgen.. Roligt slut på ledigheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0