Tjollahopp!

Idag var det jobb igen. Inte helt enkelt med en massa tonåringar som taggade för sin fjällresa som de skulle åka iväg på på eftermiddagen. Vid såna tillfällen får man bara ta det som det för vad det är.

I natt väcktes jag av att Vendela smällde sin dörr i väggen precis efter att jag somnat. Jag blev livrädd och hade en puls på 180 och fick jaga ifatt henne när hon var på väg till vardagsrummet. Jag vet faktiskt inte om hon var vaken eller om hon gick i sömnen, men hon la sig iallafall snällt i sängen igen.

Jag gick tillbaka i min egen säng och somnade igen innan hon var uppe igen och smällde igen sin dörr med full kraft och jag flög upp igen med ett skenande hjärta. Den här gången hade hon tänt lampan och började leka i sitt rum, men det var inga problem den här gången heller att få henne i säng igen. När jag la mig i sängen tänkte jag att jag skulle ligga vaken en stund för att vara säker på att hon somnat om ordentligt, men i nästa stund blev jag tydligen väckt igen av en dörr som smällde igen.

Nu var jag trött på att riskera hjärtattacker så jag plockade med mig kudde och täcke och la mig i sängen bredvid Vendela och sov där med henne i nån timme innan jag flyttade tillbaka i min egen säng. Det är verkligen guld att ändå ha en säng stor nog att kunna ligga bredvid henne och sova bekvämt! Dessutom är det rätt mysigt att ligger bredvid en liten gullunge!

Imorrn ska jag och Vendela ha en riktig mysdag. Eftersom eleverna är i fjällen så är jag helt lektionsfri imorgon. Får se vad vi hittar på. Kanske är vi bara sjuka eftersom Edwin blivit hämtad på dagis med vattkoppor. Risken finns ju att Vendela blev smittad samtidigt som han och att hennes också bryter ut den här veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0