Ett annat barn

Vår snälla, schyssta och hjälpsamma unge förvandlades idag till något helt annat. Jag och Vendela hämtade Edwin på dagis för att han skulle få leka hos oss en stund innan Cissi kom och hämtade honom. Själva hämtandet gick bra, men när vi kom hem blev Vendela som förbytt. Hon var verkligen elak mot Edwin och hoppade på studsmattan fast han låg ner och inte kunde ta sig upp, sprutade vatten i hans ansikte med vattenpistolen, hällde vatten på honom i poolen och var bara allmänt dum. Förmodligen var det nån form av svartsjuka över att behöva dela sin mamma med ett annat barn. I vanliga fall är ju alltid Edwins egen mamma med, men nu fanns ju bara jag - Vendelas mamma. Edwin verkade dock inte ta någon skada, han blev inte ledsen utan strålade ikapp med solen hela tiden när han var här. Studsmattan var väl det mest lockande och den pratade han om redan när vi hämtade honom :-)
 
I övrigt har det varit en väldigt bra dag idag. Efter frukosten åkte Vendela och Richard ner till farmor och farfar så jag fick lite tid för mig själv. Först slöade jag lite vid datorn, sen tog jag en långpromenad med Cissis hund Kenzo eftersom han behövde en tillfällig dagmatte. Jag tänkte att jag skulle köra min vanliga runda och springa nån kilometer, men det gick bara inte. Jag hade vansinnigt ont i fötterna av mina kassa löpardojor som inte alls passar mina fötter och Kenzo skulle ju stanna var och varannan meter och jag har inte riktigt orken att stanna upp springande hela tiden för att sen börja igen. Dessutom var det ju gräsligt varmt mitt på dagen. Så jag sprang några korta stunder åt gången och fick väl ihop en dryg kilometer iallafall. Men det är jag ändå nöjd med.
 
När jag kom hem värmde jag gårdagens middagsrester till lunch (blodpudding och bacon är godare än man kan tro dagen efter) och sen satte jag mig för att plugga. Jag hann preciiiis öppna boken när Richard körde in på uppfarten. Inge vidare tajming där inte.
 
Nu på kvällen tittade vi på reprisen av Allsång på Skansen och sen på en rätt bra kärleksfilm. Jag har även hängt tvätt och tagit hand om mina blommor. Och Vendela har kissat på pottan massor med gånger själv!
 
En bra dag helt enkelt! :
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0