Grillkväll

Nasse dök upp till sist igår - inlindad i en handduk mellan sofforna.. Men ikväll försvann han igen! Det är som en dålig film, att varenda kväll behöva leta efter honom! Ikväll hade jag dessutom hjälp av fem vänner, men vi spenderade ändå 40 minuter tillsammans i letandet efter honom (huset var dessutom städat!) och till sist dök han upp - i en väggficka i Vendelas stora säng! Jag orkar snart inte med det här idiotiska letandet. Man kan ju bli galen för mindre!
 
Vännerna som hjälpte till att leta var min bror, Johan, Tiffany, Fredrik och Elin som var här för en grillkväll. Jag ägnade hela dagen åt att städa (huset var en K-A-T-A-S-T-R-O-F) och sen dök de upp vid sex och hjälpte till med mat och dukning. Vi grillade, spelade lite kubb, åt pannacotta till efterrätt, städade undan, letade efter Nasse och tittade sen på Lejonkungen.
 
Vendela somnade alldeles nyss i Richards säng. Hon har varit igång sen halv tio i morse utan att sova nånting och utan att gnälla det minsta. Roligast med dagen tyckte hon nog var när Johan och Patrik hoppade med henne på studsmattan. Och jag tror att dom två tyckte det var lika roligt också.
 
Nu är jag trött! Ska försöka flytta över Vendela i sin säng och sen dimper jag i säng! Richard är på spelning så han kommer väl nångång sent i natt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0