Härliga sommar

Idag var det en till sån där härlig dag när allt bara känns så enkelt.
 
Vendela vaknar visserligen tidigare och tidigare och idag var hon uppe innan åtta, men hon ligger snällt och tittar på en film innan vi kliver upp,
 
På dagen idag tog jag och Vendela en långpromenad med Kenzo igen. Kenzo var jätteduktig medan Vendela började yla innan vi knappt kommit iväg. Hon skulle prompt ha nappen för hon var "jättetrött, måste sova i vagnen". "MÅSTE sova mamma!". Skönt att jag inte ens hade med någon napp. Istället erbjöd jag mig att plocka smultron åt henne och det gillade hon! Men sen ville hon ha mer. Och sen ännu mer. Och till sist började hon gnälla över smultronen också.. Plus nappen!
 
Vi var iallafall ute i en och en halv timme och jag höll på att avlida av svett när vi kom hem igen. Sol, årets varmaste dag, barnvagn med tre hjul och en dragande hund var tuffare än jag tänkt mig! Men det kändes skönt när det var avklarat!
 
På eftermiddagen åkte vi och hämtade en gungställning som jag varit snabbast att tjinga i en facebookgrupp när den skänktes bort. Sen åkte vi till Enköping för lite matinköp. Den här gången kom jag ihåg plånboken! Vendela köpte såpbubblor på Ö&B och jag köpte urgoda vattenmeloner på Ica maxi för 5 kr/kg. När vi handlade på Willys hade Vendela blivit lovad en glass när vi var klara och hon nämnde inte glassen en enda gång under handlandet. Sen när vi lagt upp alla varor på bandet och skulle betala utbrast hon plötsligt "Min glass! Ååååh, neeej!" Så då var det bara att rusa tillbaka och hämta en glass till henne och då blev hon väldigt nöjd.
 
Nu på kvällen cyklade jag och Cissi och hämtade dagens andra facebookfynd i andra änden av Bålsta. Det var fyra spel till vårt Playstation som jag köpte till Vendela. Sen cyklade vi till stallet och tog in hästarna för natten också. När vi sen skulle skiljas åt fastnade vi och pratade nästan lika länge som cyklandet tagit. Märkligt det där  :)
 
Nu ska jag krypa i säng för imorrn blir det en lång dag på Parken Zoo i Eskilstuna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0