Hektiska dagar

Igår spenderades dagen inne i den stora staden. Tillsammans med mormor, morfar och mostrarna åkte vi till Skansen för att titta på djuren. Det finns ju inte så där jättemycket djur att titta på och nya Lillskansen var väl kanske inte så där jättefantastiskt det heller. Men det var fint väder och trevlig sällskap så det blev en lyckad dag. Vendela gick dessutom själv nästan hela tiden, hon som bara brukar vilja sitta i vagnen.
 
När vi var färdiga med Djurgården tog vi färjan tillbaka till Slussen och gick sen till Jimmys steakhouse för en middag. Jag och Richard slog på stort med rejäla biffbitar, men ingen av oss blev särskilt imponerade. Köttet var mört och bra stekt (kanske lite väl länge dock), men det smakade liksom ingenting. Då köper jag hellre dyrt kött hem och steker själv istället, det blir bra mycket godare.
 
Vendela var vansinnigt trött efter den långa dagen så när vi väntade på maten frågade hon om hon fick gå och sova. Hon försökte äta lite, men hon var alldeles för trött så hon sov i vagnen i nån timme. Sen var hon igång igen och blev ju lagom lätt att lägga när vi kom hem...
 
Idag har jag haft det lite lagom stressigt. Jag och Vendela tänkte åka till Barkaby för att köpa en gunga till Vendelas gungställning. Men så lyckades mormor så lägligt ringa och fråga om hon fick följa med och det fick hon såklart! Fast då gick halva dagen åt att lulla omkring på Plantagen istället. inte mig emot, jag gillar att titta på blommor och köpte äntligen krukor till mina uteblommor! Det var halva priset på i princip alla utekrukor, men de var löjligt dyra fortfarande!
 
Efter Plantagen gick vi in på Toysrus och där var det ju ännu mer rea! Jag köpte ett hus med några småfigurer till Vendela och två gungor till gungställningen. Den ena gungan, som var av en bra modell men som råkade ha Hello Kitty på sig, kostade multum, men hon är nog inte riktigt redo för bara en plankgunga än. Och hon gillar ju Hello Kitty. :-)
 
När vi kom hem igen lämnade vi bara grejerna och sen åkte jag och Vendela hem till Malin och Jocke och träffade Elias och hans nästan nykläckta lillebror Linus. Efter lite bebisgos och blåbärspaj (andra fikandet för dagen, första var på Plantagen) begav vi oss hem igen och slängde ihop en snabb middag för sen var det dags för dagens tredje fikande eftersom morfar fyllde år.
 
Det blev rätt stressigt mellan alla olika aktiviteter, men jag verkar ha klarat mig från migrän!
 
Nu ska jag packa ihop Traderakläderna så jag kan skicka dem imorrn och sen vankar nog sängen. Man blir trött i den här värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0