Inte helt på topp

Jag vet inte riktigt vad det är som spökar, men jag mår inte helt hundra. Först mådde jag illa i några dagar och igår fick jag migrän som lämnade kvar någon skum värk på andra sidan huvudet och nu har jag lite ont i huvudet igen. Förmodligen är det värmen som spökar, för nu är det ändå gräsligt varmt ute.
 
Igår tog vi en cykeltur till färghandeln för att välja färg till ommålning av huset. Det märkliga var att trots att jag och Richard kom överens om en färg nästan direkt, så skulle han ändå studera vidare. Som att vi skulle ha hittat någon bättre färg? Han vill ha ljust och jag vill ha mörkt och det här var väl så mittemellan man kan komma.
 
I färgbutiken fanns ett lekrum som Vendela hittade först på slutet och sen var det i princip omöjligt att få henne därifrån! Till sist kunde vi ändå cykla vidare till Skeppsparken för lite lek innan vi trampade tillbaka hemåt med ett stopp för lunch på den "nya" kinarestaurangen. Deras lunchbuffé är ju inte alls lika bra som den på "gamla" kinarestaurangen. Dessutom tog de 50 kr för Vendelas mat! På den andra äter hon gratis...
 
När vi kom hem efter utflykten avslutade jag tårtan till min farfar som fyllde 82 och sen bar det av till Blackeberg för att fira honom.
 
Väl hemma igen la jag mig tidigt och fick sen sova till halv elva idag, vilket verkligen behövdes!
 
Idag åkte vi till Enköping för att handla mat och toapapper, men väl där insåg jag att jag glömt min plånbok, så det blev ett väldigt kort besök.
 
På kvällen var jag i stallet en stund och hjälpte Emma lite med ridningen. Sen satt jag hos mina föräldrar en stund och spelade med mina systrar. Vendela gjorde mormor och morfar sällskap och tittade på Allsång på Skansen, men slocknade innan ens halva programmet gått. Så det blev lätt att lägga henne när vi kom hem igen ;-)
 
Mer än så händer inte om dagarna här, men det är rätt skönt ändå!
 
Lägger ut bilden på min farfars tårta och på Bamsetårtan jag gjorde till Sebastian i förrgår.
 
Och nu ger jag upp för ikväll! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0