Men gris också!

Nasse var borta igår kväll och jag och Richard letade som två idioter efter honom. Då dök han upp inlindad i en filt i soffan. Ikväll är han borta igen och nu är han nog tamejfan borta på riktigt! Vendela tvingades till sist gå med på att han är och handlar och att Nasse-reserv fick hålla henne sällskap i natt.
 
Om jag nånsin får fler barn så ska dom inte ha ett enda j*vla gosedjur, för jag är förbaskat trött på att leta varenda kväll! Fast det är ju förstås rätt gulligt när man väl hittar Nasse och Vendela kramar och pussar honom och säger "Åh, Nasse. Jag har saknat dig! Jag älskar dig Nasse".
 
Eftersom Vendela har varit hemma hela dagen så är sökningsområdet förhoppningsvis inte större än våra 210 kvadratmeter hus. Men tydligen är grisar väldigt bra på att gömma sig!
 
Förutom att leta efter grisen har jag varit med Emma och pappa på Mälarkliniken för besiktning av Bella. Jag har varit där så många gånger med Dandelion och sett honom i princip blockhalt på minst ett ben varje gång så jag trodde verkligen inte att Bella skulle gå igenom. Men det gjorde hon, helt utan anmärkningar! Så nu ska Emma köpa hemma. Så himla roligt! Söta lilla Bella!
 
När jag kom hem blev det middag och sen tog jag mig i kragen och cyklade ner till gymmet för ett träningspass innan OS-invigningen började klockan 22. Jag hade velat träna lite längre, men jag hann med det mesta och jag vågade inte köra några arm- eller bröstmaskiner för jag har redigt ont i några muskelfästen vid ena armbågen och båda axlarna. Så jag höll mig till cykling och ben, mage och rygg. Ensam på gymmet var jag också, men det är rätt skönt innan man kommit in i rutinerna.
 
Fylld av energi blev jag iallafall så nu ska jag ner i tvättstugan och sortera lite tvätt i väntan på att Sverige marscherar in på OS-arenan. Det lär ju dröja ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0