Äntligen regn!

Idag sov Vendela till halv nio igen. Bra rutin hon skaffat sig måste jag säga!

Strax innan elva gick vi iväg för att möta Linda och Isabelle för en runda på bakluckeloppisen. I samma stund som jag klev ut på trappen kom första regndroppen, men det verkade rätt lugnt så jag tog bara regnskydd till vagnen och tänkte att min jacka nog skulle hålla för det där duggandet. Det fick jag äta upp! När vi kom ner till Gröna dalen var jag blötare än en dränkt katt! Det forsade vatten innanför linnet jag var blöt rakt igenom...

Det blev en snabb vända bland de få loppisborden, men jag fyndade ändå ett spel och såna där taggiga "klossar" till Vendela som vi brukade leka med på dagis när jag vet liten. Linda köpte ett stort leksaksgarage med en massa gubbar och bilar till, så när vi skulle gå vidare fick barnen gå eftersom vagnarna var upptagna av leksaker. Men ingen av dem verkade ha något emot att springa i vattenpölarna. De såg så söta ut tillsammans när de tittade upp mot himlen och sträckte ut tungorna för att smaka på lite av regnvattnet.

Det självklara valet när alla var dyngsura var givetvis att gå till centrum och ta en fika. Barnen åt kokosbollar och drack festis. Själv beställde jag en varm choklad som Vendela drack upp! "Bara smaka" sa hon när jag fick chokladen och sen drack hon upp alltihop i ett svep. Tack för den!

När barnen fikat, lekt och fikat lite till blev Linda hämtad och jag och Vendela fortsatte till leksaksaffären. Jag berättade för henne redan i morse att det var lördag och då sa hon direkt "GODIS", så det var lika bra att få det avklarat. Hon plockade tio stycken godisar i sin påse och betalade sen själv för den. När vi sen gick till Lindex bar hon stolt sin godispåse utan att öppna den.

Sen kom Richard och hämtade oss och Vendela somnade i bilen, men vaknade pigg och glad igen hemma och sov sen ingenting mer förrän det var dags att ge upp för dagen.

Innan middagen åkte jag och Emma iväg till Kungsängen för att köpa en pool. Jag har ju fått en rejäl summa av tant Stina att spendera på Vendela och den första investeringen var studsmattan igår och sen funderade jag på vad jag skulle använda resten till, men det känns som att det självklara valet är en pool. Vendela går ut själv lite titt som tätt under dagarna, klär av sig alla kläder och försöker simma i sin pool, men hon liknar mest en strandad val. Idag var det inte varmt efter regnet, men hon gick likväl ut och badade en bra stund.

Så en pool blev investering nummer 2. En rejäl sådan också! 4,5 meter i diameter och 91 cm hög, med pump, stege och alla möjliga tillbehör. Där hade jag faktiskt flyt på Blocket och lyckades få tag i något vettigt! Det är en helt ny pool, fortfarande inplastad i sin förpackning.

Så fort jag övertalat Richard att det är jättebra att nästan 16 kvm av vår gräsmatta tvärdör för att poolen ska stå där så kommer jag att montera upp den! Och oj vad jag ska bada med Vendela sen! Hon kommer att bli överlycklig! Tack snälla tant Stina för de fina sakerna!

Efter middagen, när Vendela lagt sig, kom Emma hit och hjälpte mig att få upp studsmattan. Den är väl inte i något kalasskick, och en del saker är trasiga, men den kommer att duga åt Vendelas hoppande i säkert två, tre år utan problem! Jag längtar verkligen till imorrn bitti när jag ber Vendela gå ut på trappen för att se efter vad som står på gräsmattan. Tänk vad man upplever genom sina barn!

När studsmattan var på plats (strax efter kl 22) tänkte jag att jag skulle följa med Emma en bit hem. Men så följde jag med henne hela vägen hem. Och när jag väl gått så långt tänkte jag att jag kunde följa med henne till stallet också. Så jag avslutade kvällen med en rejäl powerwalk på 6 km. Inte illa för en lördagskväll!

Nu ska jag krypa i säng. Det känns nästan som dagen före julafton, jag vill så gärna visa Vendela hennes studsmatta! :D

För att knyta an till rubriken förresten, det slutade ju regna framåt eftermiddagen och det blev till och med fint väder med härlig sol och lite värme på kvällskvisten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0