Barnbidrag = shopping!

In med pengar och ut med dem lika fort! Det är mitt motto det! Fast jag köpte faktiskt bara vettiga saker! Eller ja, Vendela kanske inte absolut behövde en till klänning, men den var fin och billig och då kändes det dumt att inte köpa. Däremot behövde hon fler shorts, så de två paren jag köpte var välmotiverade.

Jag lyckades dessutom hitta kläder till mig själv också! En vit tröja med blå blommor och en tunn trekvartsärmad med några bruna grejer på vit bakgrund. Mycket nöjd faktiskt!

Och när jag ändå var igång så dök jag på två skjortor till Richard i samma veva. Eller egentligen hittade jag tre, men köpte bara två. Nån måtta får det ju ändå vara på kalaset! En av mina tröjor och båda Richards skjortor var på rea, så det blev inte så fasligt dyrt trots allt.

Efter klädinköpen blev det en mycket nödvändig tur på Willys. Notan där slutade på ungefär samma summa som alla kläderplaggen. Och då pratar vi mat för en vecka! Kläderna kan vi ju ha i flera år! Eller iallafall jag och Richard. Vendela har väl inte sina så länge förstås.

Emma var med oss och handlade och jag bjöd henne och Vendela på en glass i Jakobsberg medan jag sprang runt och tittade på kläder. Vendela ville ha en isglass på pinne och Emma tog en daimstrut. Givetvis krävde Vendela att dom skulle byta glass när hon insåg att Emmas glass verkade godare. Så Emma, snäll som hon är bytte, och när hon ätit upp den lilla pinnglassen utbrast Vendela: "Meh! Du ätit upp MIN glass!". Vad ska man säga? ;-)

Till middag blev det pitabröd med fläskkarré. Riktigt smaskigt! Sen, med fullproppad mage, hoppade Vendela studsmatta igen. Precis som typ varje annan ledig sekund när vi är hemma. Emma gjorde henne dessutom sällskap en stund på kvällen, till hennes stora förtjusning!

Nu ska jag ta dagens svåraste beslut. Ska jag äta av rabarberkompotten jag gjort till en tårta, eller ska jag nöja mig med min kopp te? Jag vet ju hur jag borde göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0