Barnfritt

Äppelpajen igår blev inte så tokig och jag åt precis upp den sista biten. Vendela har åkt iväg med mormor, morfar och mostrarna på min kusins bröllopsfest. Jag vet inte riktigt vad jag ska ägna mig åt under tiden hon är borta. Jag borde nog plugga, men så borde jag göra en tårta också. Det blir en rätt enkel tårta den här gången. Eller iallafall inget modellerande, för det tar så gräsligt lång tid och det är svårt när det är så varmt som nu och sockerpastan bara rinner mig ur händerna.
 
Gårdagen var trevlig med en massa studsmattehoppande. Alla de tre stora barnen (Casper, Isabelle och Vendela) hoppade tillsammans. De stod bredvid varandra och höll varandra i händerna och hoppade framåt tillsammans. Det såg jättegulligt ut!
 
Senare på kvällen tog vi en tur till Willys för att handla inför helgen och därefter blev det hemgjord pizza.
 
När Vendela lagt sig gjorde jag klart bröllopskortet och förberedde tårtbaket. Jag satte en mashmallowssmet på vilning inför idag, men insåg efteråt att min slickepott gått sönder och att en bit lossnat och låg i smeten. Så det var bara att göra en ny omgång och klockan hann bli halv tre innan jag kunde gå och lägga mig. Roligare saker finns ju att göra mitt i natten.
 
Idag har jag varit hon som jag köpte begagnade kläder av tidigare i våras (tror jag det var). Hon sålde några sommarbyxor på facebook så jag åkte dit och provade dem och några tröjor. För 200 kronor fick jag två par sommarbyxor, ett par jeansleggings och tre toppar. Det är verkligen kalas att köpa begagnade kläder! Man får liksom så mycket mer för pengarna.
 
Nu ska jag nog köra igång med en tårtbotten så jag slipper vara vaken halva natten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0