En sommarlovsdag som den ska vara

Jag har lagt upp en strategi. Jag pluggar när jag får tillfälle, men inte mer än så. Jag borde egentligen läsa en mattekurs i sommar också, förutom litteraturkursen, men jag tror jag skiter i det. Jag behöver vara lite ledig och slippa tänka på en massa som måste göras hela tiden!

Idag började morgonen halv nio, alldeles perfekt sommarlovsmorgon! Vi har väl tänkt få Vendela att sova lite längre om mornarna genom att inte låta henne sova på dagtid, men vi hann inte ens plocka bort eftermiddagsluren innan hon själv började ta sovmorgon. Så idag har hon inte sovit alls på dagen och det har gått jättebra!

Efter en lång och härlig frukost lekte vi ute en stund. Vendela badade och jag, Richard och Tuborg spelade boccia. Eller Tuborg saboterade mest. Han attackerade den lilla svarta bollen hela tiden och då kunde ju inte vi kasta...

Sen tittade Vendela på Skönheten och Odjuret i en hel timme utan att säga ett pip och då passade jag på att plugga. Därefter lagade Richard pannkakor till lunch.

På eftermiddagen åkte jag och Vendela och köpte en studsmatta till henne. Jag fick köpa en av en kompis kompis för 300 spänn. Den är väl kanske inte i allra bästa skick, men den kändes definitivt prisvärd! Så imorrn har vi att pyssla med! Synd bara att det ska regna...

När studsmattan var hämtad hoppade jag och Vendela upp på cykeln och cyklade till ridskolan tillsammans med Emma. Vi tittade lite på dressyrtävlingarna och förvånades hur många ryttare som red så väldigt dåligt! Innan vi åkte hem fyllde vi på magarna med lite fika.

Väl hemma igen blev det grillning och sen fotbollsmatch och efter det lite tårtbak.

En perfekt dag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: tant tina

regna?????? Här har inte kommit en droppe sen förra lördagen. Får smygma med vattenslangen.

2012-06-16 @ 03:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0