Första lediga dagen

Vendela tog nog sovmorgon hon med. Det var tänkt att hon skulle till dagis vid halv åtta, men det kändes dumt att väcka henne när jag ändå inte skulle göra annat än att plugga. Kvart över åtta fick jag sen väcka henne för att hon skulle hinna till nio åtminstone.

Dagen har varit vansinnigt seg! Jag är helt slut och orkar inte riktigt ta mig för något alls. Jag har jobbat lite med min mammas företag och gett mig på lite pluggande, men det var så vansinnigt tråkigt så jag somnade i soffan. Men jag hann med att gödsla gräsmattan också, för det skulle ju regna! Det gjorde det också. Åt alla håll runt om Bålsta, men inte hos oss. Inte en droppe! Så nu får jag köra vattenspridare för att gödslet inte ska bränna upp gräset. Kul!

Till middag gjorde jag mitt livs första köttfärslimpa. Undrar varför jag aldrig gjort det tidigare? Det var ju både enkelt och gott! Vendela käkade tre rejäla skivor så hon verkade också gilla den. 

Vendela ska förresten få en studsmatta av tant Stina! Jag berättade det för henne när hon stod och studsade i sängen och då sa hon "Tant Stina, tant Stina, tant Stina" medan hon hoppade runt. Nu ska jag bara hitta en också! Hon kommer att bli så glad när den är på plats!

Nu ska jag ge mig på lite pluggande igen innan jag går och lägger mig. Trots tuppluren på dagen så är jag gräsligt trött!

Kommentarer
Postat av: Malin

Första dagarna på en ledighet brukar ju va helt åt skogen, det tar en stund att ställa om till ledighet från jobb, speciellt om man har haft fullt upp innan. Tänkte bjuda in mig själv på en kopp kaffe nån dag här framöver, jag är ju ledig ett tag framåt nu =)

2012-06-13 @ 20:54:20
Postat av: Johanna

Du är så välkommen så! Jag har annars tänkt bjuda in mig själv hos er snart. Vill ju se allt ni byggt och fixat! :D

2012-06-13 @ 22:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0