Glad midsommar!

Tänk vad mycket roligare midsommar blir när det är fint väder!
 
Vi tillbringade dagen ute i Skokloster hos min barndomskamrat Evelina och hennes syster och pappa. Vi var väl runt en 30 personer och det blev sillunch, lekar, middag och dans. Jag hade inte ens träffat hälften av personerna där tidigare, men i en del sällskap är det bara så himla lätt att umgås. Trots att vi var den enda med barn så blev det aldrig jobbigt på något sätt.
 
När det var lekdags bestod första grenen av att kasta ägg mellan två personer med så långt avstånd som möjligt. Som skydd för kläderna erbjöds sopsäckar eller förkläde och jag valde förkläde. Problemet var bara att när jag fångade ägget (perfekt lyra!) så sprack det så klart precis ovanför där förklädet slutade. Så jag fick ägg på min nya, vita tröja, innanför tröjan, i ansiktet och i håret. Men oj, vad jag skrattade! Jag tror att tröjan klarade sig från några större men för jag körde en avsköljning på en gång och gick sen med blöt tröja i nån timme.
 
Vendela var inte så där lätt att ha med som hon brukar vara. Hon var klängig och gnällig trots att hon sov i vagnen i en timme. Men sen, efter hennes egentliga läggdags, då var hon igång och lekte med alla, dansade på dansgolvet och festade loss rejält!
 
Dagen blev jättelyckad och jag känner att jag har laddat med lite positiv energi ett bra tag framöver!
 
Igår var också en bra dag. Jag och Vendela gick till Åberg med Cissi och Edwin för att leka i lekparken, äta lunch och leka i kojan. Dessutom var Michelle och Ellen också där så det blev en riktig mammalunch!
 
På kvällen hade vi städning på dagis igen och då var Vendela med trots allt, men hon var ute på gården och lekte med Edwin och Cissi. Det blev en relativt lindrig städning, men det tog lite längre tid än vi tänkt eftersom vattnet i köket inte funkade så vi blev tvugna att ringa ordförande som fick komma dit och hjälpa till. Men sen gick allt rätt smidigt!
 
Senare på kvällen bakade jag en tårta som vi tog med till värdfamiljen idag istället för en blomma. Jag lägger upp bild på den en annan dag och lägger då in bilder på bilddagboken från dagen också.
 
Nu ska jag komma i säng och hoppas på att Vendela sover länge imorrn bitti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0