Heeelg!

Igår sov Vendela faktiskt till halv åtta! Det är ju rena sovmorgonen! Efter att ha lämnat henne på dagis satt jag och rättade hela dagen och blev färdig ungefär en timme innan jag skulle hämta henne. Till och med när jag åt lunch rättade jag samtidigt för att bli av med högarna. Och nu är jag färdig! Eller ja, det ramlar ju in nya arbeten i mailen hela tiden, men den megastora högen är iallafall borta.

När jag hämtat Vendela bakade vi muffins tillsammans som jag senare på kvällen dekorerade med grädde blandad med lite oboy för att få den brun. Eftersom det var till en hundklass blev det hundcupcakes:


När muffinsen var färdigbakade begav jag mig till kinarestaurangen för en middagsdate med min före detta kollega Hanna. Vi satt och pratade i över tre timmar och hade jättetrevligt!

Idag hade jag en lektion och jag hade lite ont i magen inför den eftersom jag skulle förklara för en hel del elever att de fått IG i kursen, men det gick faktiskt riktigt bra! De som fick IG visste nog om det sen innan och det var ingen som tjafsade alls. Jätteskönt!

När jag kom hem igen var det dags för lunch så då åkte vi ner till den andra kinaresturangen och åt buffé. Vendela älskar när vi åker dit, för hon vill ju så gärna äta kinamat (vilket för henne innebär i princip bara ris) ;-)

Jag hade egentligen tänkt passa på att vila samtidigt som Vendela gjorde det, men så ringde min mamma så lägligt och tyckte att jag skulle göra henne sällskap på Plantagen. Och jag tackar ju sällan nej till lite shopping! Så nu har jag införskaffat en ny rabarber (eftersom jag dödade min gamla förra året), en röd vinbärsbuske och en hel drös med blommor. Min snälla mor ska försöka hjälpa mig att göra nånting av slänten så den ser lite anständig ut. Och får jag bara hjälp av någon så tycker jag nog att det är rätt roligt att pyssla i trädgården. 

På vägen hem från Barkarby stannade vi på Coop och det är som att vi går i slow motion, vilken affär vi än besöker! Jag var inte hemma förrän vid sju på kvällen och då åkte jag vid två och var bara i två butiker!

På Coop handlade jag iallafall middag, vilken blev ett lite hopplock av allt möjligt gott. Lite som en tapasbuffé. Och gott var det! Vendela åt mest "gogubbar", melon och såsen från de marinerade vitlökarna. Lägger med en bild på vad som dukades fram. Godast var nog den rökta osten som delar fat med vindruvorna. Jag och Richard köpte sån när vi var på Skoklosterspelen tillsammans nångång tidigt i vårt förhållande och sen har vi inte ätit sån sen dess. Så det blev en liten minnestripp tillbaka till den sommaren.


Nu på kvällen har jag hjälp min vän Evelina med en matteuppgift. Det handlade om att gå från ett uttryck av en formel till ett annat och hon ville veta hur man gjorde övergången. Jag blir som besatt av sånt där, när jag ska bevisa att något stämmer. Så under hela Lets dance satt jag och klurade på formeln. Men så kände jag mig jäkligt nöjd när jag löst den också!

Nu ska jag krypa i säng. Imorrn ska jag och Vendela till min mammas kusin och hjälpa till i deras trädgård. Märkligt nog känns det roligare än att fixa nåt i min egen. Märkligt!

Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0