Jag är så arg!

För drygt två timmar sen kom jag in efter en ordentligt kvällspromenad och slog mig ned vid datorn. Döm av min förvåning när jag går in på en köp & sälj-grupp på facebook och möts av ett flertal riktigt otrevliga bilder. Och då pratar vi inte bara död och porr, utan bilder med sönderbombade barn, nakna kvinnor utan huvuden och liknande. Nån liten finnig tonåring med alldeles för mycket sommarlov och för lite uppfostran satt och la upp den ena hemska bilden efter den andra! Fruktansvärt! Och ingenting kan man göra åt det, mer än att plocka bort honom och blockera honom från sidan.

Jag som hade tänkt lägga mig tidigt, nu är jag bara alldeles upprörd istället!

Förutom det dåliga slutet så har nog dagen varit rätt bra. Vendela förlängde sin sovmorgon till kvart i nio (tack!) och till frukost blev det varma frallor!

Sen åkte jag till vårdcentralen och gjorde ett sånt där otroligt trevligt cellprov. Inte nog med att man ska ligga med fötterna i taket och blotta sig - hon ställde sjuttioelva frågor också. "Hur bedömer du ditt hälsotillstånd", "Vad har du för hobby?", "Har ser ditt sociala nätverk ut?", "Har du någon gång i en relation blivit utsatt för våld?". Som att man hade svarat ja på den sista om man var i den situationen just nu? Eller så kanske man hade det för att man inte förväntar sig frågan..

Hur som helst, 150 kronor fattigare, cyklade jag hem igen och åt lunch med Richard och Vendela.

På eftermiddagen blev jag ensam en stund och passade på att städa lite. Men nu har det här huset kapitulerat igen så nån timmas städning gör liksom ingen skillnad. Det behövs tuffare tag!

Vid sex begav vi oss till dagis allihop för veckans första städning. Det kunde ha varit rätt lätt eftersom ena avdelning är stängd, men eftersom Vendela var på sitt jobbigaste humör nånsin så tog allting typ tre gånger så lång tid! Och jag, som inte ätit middag än, hade inget tålamod alls och kokade verkligen inuti av irritation. Men det var bara att bita ihop och städa med henne hängandes i byxorna hela tiden. Det var sista gången hon följer med när vi städar! Det sa jag förra gången vi hade henne med också, men då lärde jag mig tydligen inte läxan ordentligt...

Nu på kvällen tog jag som sagt en promenad. Det blev upp till Skörby för att hämta ett par stövlar som jag köpt genom facebook. Jag är skitnöjd! Jag som saknat stövlar i flera år har nu ett par svartvita med blommor och snören för 120 kr.

Nu ska jag hänga lite tvätt så kanske den sista irritationen går ur mig. Får slå kläderna riktigt hårt!




Kommentarer
Postat av: tant tina

Märkligt......hos oss kostar cellprov inget. Snäll och väluppfostrad som du är, så svarade du på alla frågorna utan att ifrågasätta. Du har rätt att neka svara

2012-06-20 @ 04:09:05
Postat av: Johanna

Det är väl det här sniklänet som tar betalt för allt dom kan ta betalt för! Nu har ju dessutom vårdcentralen gått i konkurs. Det blir intressant att se vad som händer nu...



Klart jag svarar, det finns ju ändå en mening med att de frågar. Det är säkert för någon statistik eller nåt och det är väl bra att de gör sina undersökningar :)

2012-06-20 @ 22:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0