Långpromenad

Idag började dagen rätt dåligt. Jag hade yrsel redan när jag vaknade och sen blev det bara värre och värre. Efter frukosten gick jag och la mig igen och då blev jag dessutom illamående. Men efter nån timmes vilande försvann alltihop så jag gissar att jag kanske är lite undersövd. Jag kommer ju aldrig i säng i tid och det är klart att de slår tillbaka nångång.
 
På eftermiddagen tog jag, Vendela, Cissi och Edwin en långpromenad upp till Viby äng för att köpa en t-shirt och ett par shorts till Vendela från en tjej genom facebook. Vägen dit tog bra lång tid med bajsande hund, pengauttag, kissande barn, glasspaus och första hjälpten av en liten fågel. Men det var ju fint väder och barnen var glada så det var ingen fara.
 
När vi gick hemåt tog vi vägen över Skörby istället och Cissi och Edwin gick hem till Edwins en farmor och farfar en stund medan jag stannade i stallet och hjälpte Emma att rida Bella. Sen gjorde Emma och Bella oss sällskap en bit på vägen hem. När vi nästan var hemma stannade vi en lekpark så Vendela och Edwin fick gunga. Det hade de tjatat om nästan hela vägen "Måste gunga bebisgunga. HÖGT!" :-)
 
Totalt blev promenaden runt 1,2 mil! Bra jobbat tycker jag!
 
Vendela var utan blöja hela dagen och klarade det nästan. När hon lekte med moster Kammi i stallet glömde hon nog bort sig, men resten av dagen har hon sagt till varje gång hon behövt kissa. Och ibland sagt till även när hon inte behövt kissa, men då tvingat fram någon droppe ändå.
 
Nu ska jag komma i säng, något tidigare än föregående kvällar. Yrseln var inte rolig alls så den avstår jag gärna i fortsättningen.
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0