Studsmatteskit!



Hur svårt ska det vara att få tag i en begagnad studsmatta med nät? Jag har mailat varenda gammal annons på Blocket och de få som svarar säger att de redan är sålda. Sen har jag ringt på alla som kommit upp de senaste dagarna, men de är också redan sålda. En kom ut på Blocket kl 18.10 och jag ringde 18.40 och då var den redan såld! Sjukt irriterande! Men det är väl bara att ligga i och bli ännu snabbare. För jag ska ha en studsmatta!!!

Idag har jag pluggat nästan hela tiden medan Vendela var på dagis. Jag hann med att göra två tårtfyllningar också, men den ena hällde Richard ut i vasken några timmar senare för att han trodde att det var något gammalt gegg som stod och tog plats i kylen. Han som aldrig annars rensar i kylen! Och då var det alldeles för sent att göra en ny sats så nu får det bli en annan fyllning.

Efter att ha hämtat Vendela åkte vi till Jakan och lånade böcker på deras bibliotek (vårt bibliotek är stängt pga nån ombyggnad). Sen åkte vi till tårtbutiken för att hämta en beställning jag lagt och därefter till Willys för handling.

Det låter väldigt klent när jag berättar om min hittills 16 timmar långa dag, men jag har faktiskt varit aktiv precis hela dagen. Får väl försöka hitta på något roligare att berätta när Vendela också är ledig.

Nu ska jag göra klart tårtan som verkar ha en halveringstid på 27 år. Den svalnar ju aldrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0