Midsommardagen

Idag var det segt, trots att jag var nästan nykter igår. Men jag är väl så förbaskat trött. Jag tror inte jag har kommit i säng före klockan 2 en enda gång på hela veckan!
 
Imorse sov Vendela till halv tio. Sen blev det en brunch på Mc Donalds och därefter gjorde vi i princip ingenting fram till det var dags för middag hos Vendelas farmor och farfar. Jag bestämde dock att vi skulle cykla ner så vi fick nånting vettigt gjort under dagen.
 
Jag försöker få Vendela att sluta med blöja och det går rätt bra faktiskt. Idag testade vi att ta med henne till farmor och farfar utan blöja och det gick jättebra till en början. Hon kissade till och med på toan, något hon aldrig gjort förut. Men sen insåg jag att vi inte tränat på att göra nummer två någon annanstans än i blöja, så det slutade väl inte så där jättebra. Typiskt att hon just då satt i farmor och farfars säng också... Men, men. Hur ska hon kunna lära sig om hon aldrig får träna?
 
Mycket mer än så har inte hänt idag och det är faktiskt rätt skönt. Imorrn ska jag styra upp det här igen. Motion, städning och lite pluggande!
 
Bilder förresten på de två senaste tårtorna. Den översta är födelsedagstårtan jag gjorde till förra helgen och den understa är tårtan istället för en blomma igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0