Oj, oj!

Det är mycket nu! Jag är trött som en gnu och har fortfarande MASSOR kvar att göra! Alla elever som behöver "varnas" för ett IG har iallafall fått sina varningar nu. Alltid något!

Idag hade jag en lektion, men den kändes den med! Jag han med många vändor mellan klassrummet och mitt arbetsrum samt en del tjafsande. När jag var klar med lektionen åkte jag hem och hjälpte en kollegas dotter med lite matte i några timmar.

Sen hämtade jag Skruttfia på dagis och hon tyckte att vi skulle cykla till centrum. Sagt och gjort! Vi hann knappt in genom dörrarna innan hon ville att vi skulle fika. Så lite mellis blev det med festis och gårdagens fralla. Sen lekte Vendela vid lekplatsen i en och en halv timme innan Richard kom och gjorde oss sällskap på Ica. Många barn han komma och gå under den tiden, men Vendela verkade otröttlig. Tills hon kom in på Ica förstås och vägrade gå själv. Vilka utbrott hon fick! Mig rör det inte ryggen, hon kan gallskrika hur högt som helst, hon får ändå inte som hon vill.

Jag fick ta cykeln hem medan Richard och Vendela åkte bil. Och jag hann hem först! :D

Nu på kvällen har jag jobbat som en tok. Rättning, kontrollera uppgifter, bedömning, maila och gud vet vad!

Det blir skönt att krypa i säng, men natten kommer att bli alldeles för kort nu igen. Men förhoppningsvis hinner jag ta mig hem och sova i någon timme imorgon innan Vendela ska hämtas på dagis.

Sen ska jag verkligen försöka bli klar imorrn kväll så att jag kan vara ledig på onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0