Om det ändå bara vore över

Om jag hade ångest innan så är det inget emot vad jag har nu. Elevarbeten saknas FORTFARANDE! Och det är verkligen helt avgörande arbeten som måste in och vara bra för att dessa elever ska kunna bli godkända. Jag vill ju att de ska bli godkända, men det går verkligen inte utan arbetena. Så VARFÖR lämnar de inte in?!

Jag är trött som en gnu just nu och jag har inget planerat inför imorrn då jag ska hålla i en massa omprov. Men jag orkar inte! Och inga kläder har jag heller. Dessutom är det brännboll imorrn eftermiddag mot eleverna. Inga rena kläder till det heller...  ORKA!

Dagen fram tills jag började jobba för nån timme sen har varit väldigt bra.

Det började med att jag och Vendela gick upp vid kvart över sju. Vid åtta kom mormor hit och sen har vi jobbat i trädgården tillsammans. Vi har försökt göra något vettigt att slänten och det blev verkligen skillnad! Dels byggde vi en mur där jag ska ha mitt land och dels röjde vi ogräs och därefter planterade nya blommor i slänten. Det kommer att bli jättefint! Jag ska bara fixa lite till så lägger jag upp bilder sen.

Tjugo i två hoppade jag in i duschen och en knapp halvtimme senare kom mormor, morfar och mostrarna och hämtade hela vår familj för en tur till Värmdö där morfar provkörde en motorcykel. Sen gick färden vidare till Bullandö krog där vi bjöds på en helt magnifik middag! Skagentoast till förrätt (godaste jag nånsin ätit tror jag), Oxfilétoast med rödlökschutney och bearnaisesås till varmrätt och en chokladfondant med perfekt krispig utsida och rinnande insida, tillsammans med nån mangogrej, limesky och karamelliserade bananer till efterrätt. Det var verkligen fantastiskt gott!

När vi åkte hem stod valet mellan att åka "vanliga" vägen eller att ta färjorna över till Vaxholm. Eftersom jag hade lite brådis med att komma hem och jobba så blev det vanliga vägen. Färjorna hade nog gått fortare... Vid Essingeleden blev de fyra körfälten nedkrypta till ett ynka körfält och ni kan ju gissa vilka köer det skapade! Vi stod i kön i närmare en timme innan vi tog en avstickare och en annan väg ut. Så jag kom garanterat hem senare den vägen än om vi åkt över Vaxholm.

Nu ska jag nog ge upp för idag. Jag får väl gå upp tidigare imorrn för att ordna det sista.

Fy fan för den här tiden som lärare. Jag vill verkligen bara kräkas just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0