Planterat färdigt

Nu har jag äntligen fått ner alla mina växter i jorden, men det är fortfarande massor med arbete kvar innan slänten på baksidan ser dräglig ut. Det var himla mysigt att pyssla ute i halvmörkret medan jag lyssnade på Camilla Läckbergs senaste bok. Myggen störde mig inte heller efter att jag preparerat mig med myggspray och måsfamiljen har flyttat en gata bort. Nu får vi sanera halva tomten efter deras skitande!
 
Idag har jag och Vendela gjort i princip ingenting och det har varit helt obeskrivligt skönt!
 
Vid tolv hade vi egentligen tänkt cykla ner till centrum, men i samma stund som jag öppnade ytterdörren öppnade sig även himlen, så vi tog bilen istället. Först besökte vi den nya pysselaffären för att handla grejer till det bröllopskort jag ska göra. Sved lagom skönt i plånboken med en nota på nästan 300 kr! Synd att jag inte kan hitta på nån billig hobby. Som stensamling eller nåt ;-)
 
Vendela fick också handla och hon köpte ett pysselset med lite klistermärken och fina papper med hundar och katter. Sen fick hon en barnsax också. Och när vi betalat fick hon en påse med några pärlor av butiksägaren. Lagom stolt tjej som gick därifrån sen!
 
Vi fortsatte shoppandet på Lindex där det blev trosor i drivor. Eller ja, det är ju inte direkt billigt på Lindex med sånt, men sex par fick vi ihop och Vendela fick välja tre av paren själv. (Varför heter det ett par trosor egentligen? Ett par byxor kan jag nog köpa eftersom det är två ben, men trosorna har ju inga ben, bara hål?)
 
Vendela lyckades så klart kissa på sig på Lindex och gick lustigt bredbent sen när vi skulle gå därifrån. Det var verkligen klassiskt; ett "Ojdå, jag kissat på mig mamma", blött i hela byxorna och ner i skorna och sen strutta runt bredbent. Tänk att hon kunde se söt ut även då!
 
Till Vendelas stora förtjusning åt vi kinamat till lunch tillsammans med Richard. Sen åkte vi tillbaka till centrum och köpte jordgubbar. Det är ju löjligt att Ica ta 35 kr litern när det uppenbarligen finns jordgubbar i överflöd. Lika fina gubbar på Willys kostade ju 10 kr litern. Men jag hade ju lovat Vendela.och det hade nog inte varit värt att åka till Willys för bara jordgubbarnas skull.
 
På eftermiddagen pillade jag med bröllopskortet och svor nog fler svordommar än någon annan på denna jord lyckats åstadkomma tidigare. Det första pappret som jag köpt för ändamålet gjorde jag fel med direkt. Och eftersom jag bara köpte ett så fick jag tänka om och ta annat papper. Det gick hyffsat en stund. Sen tänkte jag fel med det med och ta ett tredje papper. Jag är väl inte helt nöjd med det eftersom det är ett tredjehandsalternativ, men nu är det som det är och det blir säkert fint när det är färdigt! Trots att jag blev riktigt irriterad på mig själv för att jag inte tänkte innan jag klippte så var det ändå ganska avkopplande att sitta och pyssla.
 
Nu ska jag ge upp för idag och ladda inför vad morgondagen har att erbjuda. Jag vet inte riktigt hur det blir med vår semester, vädret känns ju rätt meningslöst för tillfället och vi har en del grejer att ordna med innan vi kan åka. Men kanske till helgen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0