Ruskväder

Idag liknade nog vädret med höstrusk än något sommarregn. Det var både kallt, rejält regnigt och blåsigt. Men gräsmattan växer ju iallafall!
 
Efter lunch tog jag och Vendela bilen ner till Linda, Isabelle och Sebastian. Där blev det lek och fika och sen vi vidare till Barkarby med Emma och Kammi. Jag hade tänkt köpa en till kruka till framsidan eftersom ett gått sönder, men jag hittade ingenting vettigt för ett skäligt pris. Så jag köpte bara jord istället. Förutom plantagen tog vi en fika på Ikea också.
 
På vägen hem blev det ett stopp på Willys för lite matinköp. Vendela klarade sig utan blöja nästan hela dagen. Hon kissade på sig en gång (och förnekade det?), men hon vill inte ha blöja så då får man väl räkna med lite olyckor. Det är såklart svårare när vi är ute och far. Hur ska hon kunna förstå att man måste kissa innan man åker i lite förebyggande syfte?
 
Jordgubbarna på Willys var superbilliga (20 kr/kg) så jag köpte en låda i tron om att vi skulle lyxa till det lite med glass och grädde efter middagen. Men eftersom jag bar matkassarna tog Vendela jordgubbarna och när jag packat upp allting och skulle ta hand om jordgubbarna hade hon ätit upp tre fjärdedelar! Jag fick åtta små gubbar... Men jag åt dem utan både grädde och glass eftersom jag var duktig och gav mig ut på en motionsrunda och då kändes det så onödigt att proppa i sig socker och fett det första man gör när man kommer tillbaka.
 
Har jag förresten berättat om familjen Mås som flyttat in på vår gata? En liten måsunge knallar omkring på grannens och vår uppfart och mamma och pappa Mås vaktar den som hökar. Dels skriker de på skator som kommer nära och retas och igår när Tuborg låg och solade på trappen attackerade honom som tokar! Nu idag när de flyttat in på vår tomt fick jag gå runt huset för att ta mig in efter motionsrundan. De blir helt tokiga när man kommer i närheten av ungen och de lyssnar inte på mina försök till förklaringar om att jag inte tänker röra deras unge. Söt är ungen iallafall. Men sjutton vad den växer! Nu är det tredje eller fjärde dagen de är här och den har blivit märkbart större! Förhoppningsvis lär den sig flyga snart så vi kan sanera all måsskit sen. Och slipper allt oväsen.
 
Nu ska jag sova! Imorrn kanske det blir packning av husvagnen inför semestern. Om bara vädret ville bli liiite bättre. Både yr.no och klart.se säger att det ska regna i princip överallt i minst en vecka framåt...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0