Semestern inställd

Igår kväll efter att jag betalat räkningarna bestämde vi oss för att inte åka iväg med husvagnen. Det här är första månaden på väldigt, väldigt länge då vi faktiskt har ett par tusenlappar kvar efter att alla räkningar är betalda och då känns det onödigt att semestra upp dem direkt och sen leva på kredit igen. Så nu stannar vi hemma, fixar lite på huset och gör några dagsutflykter istället.
 
Sen ska jag försöka få med Richard när vi åker till Finland också så att vi får komma bort lite tillsammans iallafall.
 
Igår bytte Richard och hans pappa panel på ena sidan av garaget. Jag och Vendela åkte på shoppingtur med Emma och Kamilla istället. Det var rea på Hööks och dom ville handla så jag och Vendela ställde upp som sällskap.
 
På kvällen bjöd vi Richards föräldrar på middag. Det började ju regna alldeles lagom till vi drog fram grillen, men då åkte markisen ut så vi kunde grilla under den. Mitt i ösregnet sprang Vendela ut naken och hoppade på studsmattan. Kanske är bättre studs när regnet vräker ner? ;-)
 
Ännu senare på kvällen kom mina systrar hit och spelade tågspelet med mig.
 
Idag hjälpte jag Richard med panelen som inte blev klar igår och sen på eftermiddagen åkte jag och Vendela, tillsammans med Cissi och Edwin, upp till en mamma ur vår föräldragrupp som fått sitt andra barn för nån vecka sen. Tänk att våra stora barn har varit så där små! Det är helt ofattbart! När man är mitt uppe i det så förstår man inte att folk säger att den tiden går så fort, men nu när de är två så fattar man inte vart tiden tog vägen?!
 
Förutom bebisbesöket hann vi med en vända på Lindex (katastrof med två busungar!) och ett besök på klädaffären Liten och fin. Det var superrea på Liten och fin och jag så jag köpte två nya klänningar till Vendela. Med tanke på att hon i snitt använder tre omgångar kläder per dag (eftersom hon badar med dem/hoppar på blöt studsmatta/kissar i dem/bara grisar ner dem till oigenkänlighet) så kan jag nog köpa på mig hur mycket som helst. Fast lite sörjde jag nog vår planerade semester också.
 
Nu på kvällen promenerade jag upp till mina systrar och spelade två omgångar till av tågspelet. Sen gjorde Emma mig sällskap en bit på vägen hem. Vi sprang den första delen, så nu har jag klarat av veckans andra löppass.
 
När jag kom hem gjorde jag lite bokföring åt min mamma och nu ska jag krypa i säng. Imorrn kommer två mammor hit med sina barn och fikar. Jag bjuder nog på en enkel äppelpaj med vaniljsås. Det vore kul att baka något roligt, men jag hinner inte riktigt med att hitta något bra recept.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0