Sista dan på dagis

Idag fick Vendela sin sista dag på dagis för det här läsåret. Som en avslutningspresent till fröknarna bakade jag en chokladtårta som jag dekorerade med blommor som blivit över från andra tårtor. Då kom dom till nytta också!



På dagen var det förstås tänkt att jag skulle plugga. Men jag vet inte vad det är med mig riktigt, för jag slocknade och sov i tre timmar i ett enda svep. Visst knappt var jag var när jag vaknade... Men kanske har jag sovit ut ordentligt nu så jag kan få någonting vettigt gjort om dagarna. Värdelöst att sova bort viktig tid!

Richard tog med Vendela till farmor och farfar efter dagis så jag kunde ta igen lite pluggtid då. Jag måste verkligen bli klar med de här uppgifterna så jag får lite ro i kroppen!

Vendela har varit så himla rolig nu på kvällen. Först satte hon sig på sin senaste lastbil (som mormor och morfar hittat i bytesboden) ute när jag grillade och sa "Hejdå mamma, jag cykla mormor och morfar". Hon ville inte riktigt köpa att det är lite väl långt att åka på en liten springlastbil till mormor och morfar. Men hon nöjde sig med lite cyklande på gatan istället.

Sen när vi åt middag satt hon utan blöja och plötsligt drog hon av världens brakare som smattrade som bara den mot träet på stolen. Då blev hon alldeles tyst och förvånad och sa sen "Nämen". Sen vände hon på sig, visade rumpan för oss och sa "Där pruttade".  Varken jag eller Richard kunde hålla oss för skratt, det var vansinnigt roligt!

Efter maten tog jag av henne tröjan också och då blev hon ju naken och nakenfis för henne betyder att hon måste leka Madicken. Så hon tog sin tröja, viftade den över huvudet som Madicken gör och studsade sen runt i sängen medan jag skulle sjunga Piluttavisan för henne. Underbara, påhittiga unge! 

Efter att jag lagt henne gav jag mig ut på promenad till stallet för att hjälpa Emma att rida Bella. Det är ju helt vansinnigt mycket mygg ute! Men jag var förutseende och hade rollat in mig med myggmedel, men de är ju jobba ändå och ska surra runt en hela tiden. Efter ridningen gjorde Emma mig sällskap nästan hela vägen hem. Det blev tre flugor i en smäll; skitsnack med Emma, hjälp med henne ridning och motion. 

Nu ska jag lägga mig och plugga lite till. Jag är ju inte det minsta trött om man säger så, men den där boken verkar ju ha sövande effekt så jag somnar nog fort :-) 

Imorrn har vi inga planer alls och vi är pappafria, så vi får se vad vi hittar på. Är det uselt väder städar vi nog här hemma, annars åker vi på cykelutflykt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0