Skolavslutning

Idag var det dags. Skolavslutning och studenten för alla treorna. Även om jag haft många duster med dem så kändes det otroligt sorgligt att jag inte ska undervisa dem något mer. Det är väl i både med- och motgång som man lär känna människor ordentligt.

Och som att det inte räckte med tårar över treorna, vid den efterföljande avslutningslunchen för personalen var det dags för avtackning av alldeles för många kollegor som tvingats gå på grund av nedskärningarna. Så ingenstans kändes det som en glad och lustfylld avslutning.

Men nu är det mesta över. Treornas betyg är satta och jag är stolt över vad de flesta presterat! Nu väntar bara en arbetsdag till och sen lite betyg och omdömen på tvåor och ettor och sen är det sommarlov!

Jag är gräsligt trött efter en riktigt lång och jobbig vecka så nu blir det sängen och imorrn laddar jag för en utekväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0