Som en vanlig söndag

Idag fick jag äntligen en välbehövd sovmorgon! Efter lite morgonmys och frukost begav vi oss till Kvarnkojan för en tipspromenad och bingo med efterföljande korvgrillning. Vendela var på uruselt humör idag med, men efter lite korvgrillning orkade hon faktiskt gå till bilen själv.

När Vendela sov middag passade jag på att jobba undan lite inför betygssättningen och sen åkte jag och Vendela till stallet. Hon såg framemot stallet så himla mycket, men hon bryr sig inte om hästarna utan intresserar sig mer för katterna. Och efter att de tröttnat på henne ville hon åka till mormor och morfar istället så jag skjutsade dit henne och kunde sen hjälpa Emma bättre med ridningen. Först tog vi en promenad med Bella, sen gav jag Emma en "lektion" på ridbanan och sen avslutade vi med en liten uteritt då jag fick halvspringa för att hålla deras tempo. Jag ska försöka ge mig ut med Emma lite mer och köra någon av mina motionsrundor i sällskap av henne och Bella.

Efter stallet fastnade jag hos mormor och morfar alldeles för länge och sen var det Mästarnas mästare som gällde för resten av kvällen. Nånstans hann jag med lite mer jobb och nu är jag rätt redo för morgondagen. Jag har nog en del migrän att räkna med den här veckan, men bara jag försöker vara cool och äta regelbundet så kanske jag klarar mig..

Nu blir det sängen, för sent som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0