Trädgårdsfix

Idag började Vendela morgonen lite för tidigt enligt mig. Men, det är ju bara att bita i det sura äpplet när man lagt sig alldeles för sent och kravla sig upp. Jag försökte få henne att titta på film i vår säng, men hon kan ju verkligen inte vara tyst! Och nu för tiden kommenterar hon inte bara vad som faktiskt händer, utan även sånt som kommer att hända om tio minuter eller sånt som händer utanför bilden. Som att när Kråkan flög iväg så berättade hon att han flög till sitt hem i ett träd, trots att det inte visades.

Vid nio hämtade vi mormor och åkte till Kolsva utanför Köping där min mammas kusin bor. Tanken var att vi skulle hjälpa till att röja i deras trädgård, men med en trött och grinig Vendela var det ingen vidare lyckad plan i storm, regn och högt gräs. Till en början satt hon fint och fikade sin varma choklad och bulle, men när motorsågen gick igång så var hon inte lika beskedlig längre. Efter nån timme fick jag ge upp och gå in och laga lunch med henne istället. Det var väl inte bara tröttheten och det dåliga vädret som var problemet, utan hon ville gärna vara inne där det fanns både hundar, katter och en kanin. Hon är verkligen djurtokig!

Efter lunchen begav vi oss hemåt och Vendela slocknade så klart innan vi ens svängt ut från vägen de bodde på. Sen sov hon hela vägen hem och vaknade pigg och glad när det var dags att byta bil hemma hos mormor och morfar.

Väl hemma slocknade jag i soffan och sov nog lite för länge för nu är jag hur pigg som helst!

Kvällen har ägnats åt lite jobb och sen har jag anmält Vendela till en danskurs i höst. Jag funderar på att anmäla henne till Mulleskola också, men samtidigt känns det som att en aktivitet i veckan räcker när man bara är två år.

Nu ska jag väl titta klart på filmen jag fastnat framför när jag suttit med datorn i vardagsrummet. Onödigt! Jag gillar inte bli fast vid filmer som slutar alldeles för sent!

Kommentarer
Postat av: tant tina

alla gjorde vad dom kunde. utan dig hade det kanske inte blivit någon mat.Synd att du inte var kvar när mor din gav sig på plåtarna som låg över poolen :)

2012-06-03 @ 16:41:42
Postat av: Johanna

Jag hörde att den finska sisun ryckte in när de andra var iväg till tippen ;-)

2012-06-03 @ 23:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0