8 nya baddräkter

Det gick ju inte riktigt som jag tänkt mig idag. Innan jag duschade igår provade jag min baddräkt och det gick riktigt dåligt. Den var alldeles för liten..

Så idag gick jag in på www.lane4.se (där jag alltid har köpt mina träningsdräkter när jag simtränade) och kikade in på Outlet-sidan. Döm av min förvåning när min favoritmodell reades ut för ca 20 kr styck! Tydligen är det inte längre godkänt att tävla med dubbla hål i ryggen så de i princip skänkte bort baddräkterna. Så jag klickade på och slutade med 8 baddräkter för 176 kr totalt. En del kanske jag inte vill ha (en orange för 8 kr t.ex), men då säljer jag dem på tradera. Jag går ju inte mycket back även om de säljs för en krona.

Arbetsdagen idag var så där härligt enkel med endast två projektarbeteslektioner. 

Sen var det tänkt att jag skulle lunchdejta med min karl, men det visade sig att han fått hämta hem Vendela från dagis nästan direkt efter att han lämnat henne eftersom hon hade spytt. Sen spydde hon tack och lov inget mer, så kanske klarar vi oss från vinterkräkssjukan med blotta förskräckelsen.

På kvällen var det stallet som gällde tillsammans med Cissi och Emma.

När jag kom hem hade Vendela klämt ut den minsta klutt i blöjan, men tillräckligt mycket för att vakna till efter att ha sovit en kortare stund. Så hon fick komma upp och titta på tv med mig i soffan en stund, men nappen fick stanna i sängen. Väl i vardagsrummet inledde hon en diskussion med mig och frågade om hon fick hämta nappen och lägga den i fickan. Jag lät henne göra det och då rusade hon glatt tillbaka till rummet. Dessvärre hade hon inga fickor på sina pyjamasbyxor utan nappen hamnade i blöjan istället. Kanske inte riktigt lika praktiskt.

Barn är verkligen så himla roliga i den här åldern. De förstår så mycket och de tänker så mycket själva. Vendela sitter ofta och leker själv med alla möjliga djur och saker. Det är så roligt att se vilken fantasi hon har. Sen är det roligt när hon busar också. Hennes favorit är att låta som ett monster, ha något på huvudet och sen jaga runt mig eller pappa i huset. Hon försöker skrämma Tuborg också, men han är en väldigt modig katt som sällan är rädd för monster.

Nu blir det sängen för en ny (och förhoppningsvis kräkfri) dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0