Driver någon med oss?

Fredagar känns rätt meningslösa med endast en lektion efter lunch. Ska man ha lektion efter lunch på en fredag kan man ju lika gärna ha lektioner hela förmiddagen också. Men jag slutar halv två och det är inte så tokigt!

Dagens uppdrag var att åka till Enköping och hämta ett My little pony-hus som jag köpt genom facebook. Jag passade på att smita in en sväng på HM också och köpa ett par rosa jeans till Vendela. Till dem fick hon välja en t-shirt och då blev det en grön med en hund på. Jag vet inte om hon har koll på prislapparna, men hon valde faktiskt den billigaste ;-)

Efter shoppande åt vi middag på Max. Vendela studsade som alltid upp och ner när hon fick veta att hon skulle få "hambujaje och fitt". Dessvärre åt hon inte så mycket, vilket jag trodde berodde på att hon ätit mycket mellis på dagis ett par timmar tidigare. Men riktigt så var det inte...

När vi var 1 km från Bålstavfarten spydde hon plötsligt rakt ut i bilen. Jag visste egentligen direkt att hon åkt på ännu en omgång magsjuka, bara en vecka efter den förra, men jag ville inbilla mig att hon spydde av kombinationen trötthet, mätthet och åksjuka. Men sen har hon fortsatt spy hela kvällen och har nu hållt på i sju timmar. Problemet är att hon är så fruktansvärt törstig så hon vill dricka massor och då kräks hon bara upp igen. Richard ligger i sängen och mår dåligt han med, så vi är helt enkelt igång igen - helt ofattbart!!! 

Det blir väl rätt lagom att jag blir sjuk på måndag igen, en vecka efter förra omgången... Näe, usch och fy! Jag vill bara att det här ska vara över så vi slipper skiten! Nu måste ju ALLT tvättas en omgång till. Täcken, kuddar, lakan, påslakan, örngott, handdukar och Nasse förstås. Han är knepigast att tvätta eftersom Vendela är svårmutad när gäller honom.  

Nu ska jag försöka lägga mig här i soffan bredvid Vendela. Jag hoppas verkligen att hon får sova nu. Hon är så himla ledsen när hon måste kräkas så det gör ont i mig. Och hon behöver verkligen få sova en längre stund än nån timme åt gången.


Kommentarer
Postat av: tant tina

inge roligt, inge roligt. Men du MÅSTE ge flickan så mycket hon vill att dricka. Dels har hon lättare att kräkas när det finns annat än magsyra och ett litet barn kan snabbt drabbas av uttorkning. Det är inte att leka med. Leder snabbt till medvetslöshet, sjukhus och dropp.

2012-03-17 @ 15:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0