Full fräs från morgon till kväll

I morse vaknade något tidigare än de senaste dagarna, vilket inte bådar gott då det verkar som att hon börjat ställa om sig efter sommartiden. Jag föredrog när hon gick på vintertid, särskilt om mornarna ;-)

Efter lite Mamma Mu i sängen pallrade vi oss upp och klädde på oss. Vid halv nio kom Linnéa, Iina och Sid på ett förmiddagsbesök. Vendela var superblyg till en början, men sen gick hon ner i källaren själv tillsammans med de stora barnen utan problem.

Barnen åt pannkakor till brunch och jag och Linnéa körde på ugnsvärmda frallor. Sen blev det lite fika och jag kunde såklart inte låta bli kakorna. Men jag åt bara 1,5 och jag lät inte det misstaget leva kvar resten av dagen, utan jag gick tillbaka till biggestloserprogrammet på en gång. Det är verkligen ett framsteg!

Vid kvart i tolv begav jag mig till jobbet för en lektion helt utan elever. De hade fått en uppgift som ska göras hemma så om de lämnar in den i tid får de närvaro på lektionen. Så det var väl inte helt oväntat att de inte skulle dyka upp. Men jag vill ju ändå vara på plats, ifall någon nu skulle komma och vill jobba.

Direkt efter lektionen åkte jag hem och bytte om för att åka till stallet och hjälpa Emma med drogning av Bella inför hovslagarens besök. Det gick mycket bättre än jag hade trott och hela skoningen gick jättebra!

Väl hemma lagade jag en urgod middag från recepten jag följer. Det hette Bouef Lyonnaise och var egentligen en pyttipanna, men med lite vinäger, godare kött och vitlök smakade det hur gott som helst! Snabbt att laga gick det också!

När Vendela förvisats till sängen gav jag mig ut på dagens motionsrunda. Jag gav mig till och med på lite löpning och det var faktiskt lättare än jag hade föreställt mig.

Sen blev det en banan som fredagsgodis (trots att det finns en fullproppad godispåse på köksbordet) och nu väntar sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0