Härliga vårdag!

Äntligen känns det som att all sjukdom är över!

Idag var jag tillbaka på jobbet och finns en massa gjort. Jag ligger ju ordentligt efter, så det blir nog till att försöka jobba ikapp i helgen. Jätteroligt...

Jag var kvar på jobbet till ett (lektionsfri efter lunch) och då åkte jag hem och slängde i mig lite lunch. Därefter väckte jag Vendela och klädde på henne för en promenad tillsammans med min vän Evelina och hennes hund Aksú (tror han stavar så). Vi promenerade ner till draget för att hämta min bil som har blivit omlackad efter krocken med EU-moppen.

Efter att ha hämtat bilen åkte vi till centrum och fikade UTOMHUS! Hur mysigt som helst! Vendela lekte mest med hunden och det är så skönt att se att hon inte blev rädd för hundar efter attacken i somras. Hon är lite reserverad och går aldrig fram till en hund om inte någon gett klartecken först och det är ju bra!

Efter fikat åkte jag och Vendela och hämtade Emma och sen tog vi en tripp till Hööks. Jag har egentligen inget intresse alls i att åka till en hästaffär, men det är ändå roligt att åka iväg nånstans när vi varit instängda så länge. Sen är det alltid roligt med hästgrejer, även om man inte har häst eller rider. Och Bella är så söt att jag kan tänka mig att köpa nåt till henne bara för att.

På vägen hem åt vi middag på Mc Donalds. Emma råkade välta ut ett glas vatten och jädrans vilken utskällning hon fick av Vendela. Hon skrek över halva restaurangen att "NEJ, EMMA! Inte vatten golvet häller. INTE GÖR SÅ! NEJ, EMMA! STOPP!". Hon blev verkligen skitförbannad och jag och Emma kunde inte göra annat än att skratta åt henne (och det gjorde rätt många runtomkring oss också), men då blev hon bara ännu argare och skällde ännu mer! Söta lilla arga unge!

När vi kom till Bålsta tog vi en sväng förbi barnklädesaffären Liten och fin också där jag köpte en sommarklänning till Vendela som jag tittar på jättelänge. Nu var det rabatt på den, så då slog jag till. Dessutom köpte jag en mössa också, en lite längre som inte åker upp över öronen hela tiden.

Sen hann jag med att hjälpa Emma i stallet också innan det var dags att återvända hem för en slapparkväll i soffan. Nu blir det sängen och imorrn blir det tidigt till jobbet för en elevvårdskonferens. I vanliga fall har jag inget emot att börja dagen tidigt, men just nu är inte stämning på jobbet på topp eftersom de under veckan har gett nästan en tredjedel av personalen kicken. Får se vad som händer med min egen tjänst när min tidsbegränsade anställning går ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0