Låt det ta slut nångång!

Igår verkade Vendela må rätt bra. Hon började äta som vanligt och fick ett raseriutbrott över att hon inte fick börja morgonen med godis. Hon vaknade givetvis innan sex på morgonen och tyckte att det var dags att gå upp, trots att hon varit uppe halva natten och kräkts. Men några timmar senare la vi oss för några timmars sömn till, men då väckte Tuborg oss efter nån timme. Vi tog igen det på eftermiddagen när vi båda två sov i över tre timmar! Men hon somnade så snällt vid vanlig tid på kvällen sen.

Idag började dagen tidigt igen och med en riktigt dålig mage för Vendela. Det var bara att konstatera att hon definitivt inte var frisk än, även om hon var pigg. Vid lunchtid vände allt och hon började spy IGEN?! När ska eländet ta slut? Hon var så trött på att kräkas att hon försökte vägra, men man vinner ju sällan en sån kamp. Så jag har fått köra alla våra sängkläder (första gången spydde hon i vår säng) och sen hennes egna i tvättmaskinen igen! Det känns som att vår tvättmaskin har gått nonstop de senaste veckorna. Tvättmaskin - torktumlare, om och om igen! Och däremellan lite klorinrengöring i badrummet. Vad mer kan man göra liksom?

Idag har hennes kost varit ännu striktare. Bara vatten och formfranska. Till middag fick hon lite barnmat på burk med ris och torsk och det verkade hon faktiskt få behålla. Hon sa till och med själv att hon var hungrig och då känns det så elakt att inte låta henne äta. Dessutom måste jag själv äta och hon är som ett plåster på mig, vilket gör det ursvårt att försöka äta för hon vill ju ha samma sak som jag äter.

På eftermiddagen var vi faktiskt ute en stund eftersom Vendela själv tog på sig sina kläder och absolut ville gå ut. Hur hon orkar efter tre dagars sjukdom är ett mysterium, men barn förvånar ju gång på gång!

Nu ska jag försöka sova. Jag är nog inte helt frisk själv i magen och jag väntar bara på att börja kräkas jag med. Imorrn blir det sjukstuga för hela familjen. Richard är fortfarande inte på benen och Vendela har ju många dagar kvar innan hon är tillbaka på dagis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0