Men sluuuuta!

Igår sov Vendela betydligt längre än vanligt på dagen. Sen var hon lite glansig på ögonen när hon gick och la sig. Och så vaknade hon såklart med feber imorse. Och låter riktigt påverkad i luftrören. Både snorig och hostig och hes när hon pratar. Hon var rätt pigg på morgonen, men efter att ha sovit en riktigt lång middagslur mår hon inte alls bra. Hängig, grinig och rejält med feber. Jag har varit förutseende och köpt flytande alvedon, men efter att bara ha smuttat lite på skeden spottade hon rakt ut. Så det blev rumpalvedon ändå, efter lite mutning med chips. Hon äter inte mycket annat. Lite oboy, lite godis och några chips. That's it! Men bättre det än inget tänker jag. Hon vägrar glass, vilket är lite synd för det skulle nog sitta bra i hennes onda hals.

Förutom att kurera Vendela har jag varit på den minsta loppisen nånsin på gymnasiet. Tanken var väl att jag skulle gå ner med Vendela tillsammans med Linda och Cissi, men det var ju ett sånt förskräckligt väder så Vendelas sjukdom kändes som en klen ursäkt i jämförelse med vädret. Linda och Cissi följde med ändå och vi hann med både en fika utan barn och lite klädshopping på Gowest där allt sålde för halva priset.

Nu ska jag strax ta tag i dagens middag - lax med ljummen quinoasallad. Kanske hjälper Vendela mig nu när hon fått lite alvedon!

Glöm inte att släcka ner kl 20.30 ikväll för Earth hour!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0